Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Barnabas İncili’nin akibeti nereye varacak?
Barnabas İncili’nin akibeti nereye varacak? 1983 Kışında, Şırnak'ın Uludere kazasına bağlı "Kela Memo" mevkiinde av köpekleriyle avlanmaya çıkan Timurhan Ağa ve adamları bir ara köpeklerini kaybederler. Köpeklerinin yeraltı gibi bir yerden seslerini işitirler. Mağara gibi bir yerden girdiklerinde aşağıya doğru yol olduğunu
Hıristiyanlığın Yayılması
Hıristiyanlık ilk birkaç yüzyılda, Nasıralı İsa'nın çarmıha gerildikten sonra ölüp yeniden dirildiği ve insanların da ona inanarak sonsuz yaşamı bulabileceği öğretileriyle Kudüs'ten Greko-Roman dünyası boyunca yayıldı. Hz. İsa'nın müritleri ona "Tanrı'nın meshettiği" anlamına gelen ve İbranice "meshiah" ya da "Messiah" [kurtarıcı] kelimelerine denk olup Yunanca Christos'tan gelen İsa Mesih dediler. Kitab-ı Mukaddes'teki Elçilerin İşleri'ne göre ilk olarak Antakya'da "Hıristiyan" olarak adlandırıldılar. Önemli kişiler arasında daha çok Aziz Pavlus olarak bilinen ve başta Hıristiyanlara zulmeden ancak Şam'a giderken gördüğü vizyondan sonra din değiştiren bir Yahudi olan Tarsuslu Saul da vardı. Aziz Pavlus yeni inancı yaymak için 40-50 yıllarında yorulmadan seyahat etti. Müritlerinin lideri olarak Hz. İsa tarafından özenle seçilen Aziz Petrus Roma'ya yerleşip kilisenin ilk papası ya da lideri oldu. Hıristiyanlar Roma İmparatorluğu yönetiminde, özellikle de 64'te Nero ve 303-311 yıllarında Diocletianus tarafından şiddetli zulüm gördüler. 313'te, Büyük Konstantin inancın hoş görülmesi gerektiğine karar verdi ve 380'de Hıristiyanlık I. Theodosius yönetiminde imparatorluğun resmî dini oldu.
Sayfa 318 - Kronik KitapKitabı okudu
Reklam
Kur'an-ı Kerim, Hristiyanlardan bahsederken hiçbir zaman Hristiyan demez, Nasara der. Buradaki Nasara, Hz. Meryem'in memleketi Nâsıra'dan gelmektedir. Annesinin memleketinden dolayı Hz İsa'ya da çevresindekiler Nâsıralı İsa demişlerdir.
Hz. İsa
Partlarda zamanla tarih sahnesinden silinirler. Kudüs'ün de dahil olduğu bölge M.Ö 1 yüzyıldan itibaren Roma hakimiyeti altına girer. Hz. İsa Romalıların bölgeye hakim olduğu bir dönemde Kudüs'te doğar. Annesiyle beraber bir süre kaldığı Nasıra köyüne İthafen kendisine Nasıralı ona gönderilen dini kabul edenlere de Nasara denilir.
Sayfa 45 - Yeni Şafak
Yahudi dininin iki ayırıcı niteliği vardır. Bunlardan biri ulusçu bir din oluşu ve sadece Israilogullarına seslenişidir, zaman zaman başka uluslardan da Yahudilige kabul edilenler olduğu halde Musa dini Israilogullarina özgü kalmış, Nasıralı İsa'nın onu evrensellestirecegi güne kadar yayılmamıştır. Yahudiligin ikinci ayırt edici niteliği, tek peygamber tarafindan getirilmeyip birçok peygamberlerin ürünü olmasıdir. Bu peygamberlerden Musa'dan öncekileri kendi kitaplarında bizzat Musa anlatmaktadır. Musa'dan sonrakiler de eklenmek suretiyle Eski Ahit ad verilen Tevrat kutsal kitabı meydana gelmiştir.
Komünist manifesto gibi
İsa: Rabbin günü gelmiştir kardeşlerim. Hazır mısınız? Birkaç saatiniz kaldı. Yoksulları Çağırın ve mallarınızı hemen dağıtın!.. Bu dünyanın malları için ne diye kaygılanırsınız? Ateş geliyor yutmak için. Tanrının hakimiyeti gelmeden önce ateş hakim olacaktır. Rabbin Günü’nde zenginlerin evlerinin taşları ayaklanacak, içindekileri ezecektir. Zenginlerin kasalarında ter fışkırıracak, bu ter de, refah içinde onlarla yoksulların kanları üstüne akacaktır. Gökler yarılacaktır, ateşler püsürecektir, yeni gemide suların üstünde yüzecektir. Anahtarları bende geminin, gemiyi açıp, içinizden seçeceğim binecekleri. Nâsıralı kardeşlerim, sizden başlıyorum işte. İlk çağırdıkları sizlersiniz. Gelin girin içeri. Tanrının alevlere inmeye başlıyor Bile…”
Reklam
İnsanlık yeryüzünde Yüce varlığın ruhudur ve bu yüce varlık sevgi ve iyi niyeti emrediyor. Fakat insanlar bu öğretilerle alay ediyor. Nasıralı İsa dinledi ve çarmığa gerildi. Sokrates bu sesi duydu ve takip etti, o da bedenin kurbanı oldu. Nasıralı ve Sokrates takipçileri İlahinin takipçileridir ve insanlar onları öldüremediği için alaya alarak ‘Alay konusu olmak öldürülmekten daha acıdır’ dediler. Kudüs Nasıralıyı öldüremediği gibi Atina da Sokrates'i öldüremedi. Onlar hâlâ yaşıyor ve sonsuza dek yaşmaya devam edecekler. Alay İlahi takipçiler karşısında zafer kazanamaz. Onlar yaşıyor ve sonsuza kadar da büyüyecekler.
Tıpkı Vedalar (kutsal kitaplar) Hindistan'ının "ermişleri" veya Çin'deki Lao-Tsö zamanında yapıldığı ve Hz. İbrahim, Nâsıralı Hz. İsa veya Hz. Peygamber döneminde gerçekleştirildiği gibi, bugün de insanı değiştirmek demek, onu Allah'a bağlamak; büyüme, kudret ve şiddet başta olmak üzere kendisi olmadan da gerçekleşen ve var olan bütün şeylerden kopma ve alâkayı kesme güç ve iradesini insana hatırlatmak demektir.
Evrenin başlangıcından öncesine gitme imkanımız olsa, görebileceğimiz hiçbir şey yoktur. Ancak birisi ilk ve daima olma yüceliğine sahiptir. O ne gelişmiş, ne de oluşmuştur. O hep var olmuştur. Bu benzersiz, mutlak yücelik kime aittir. ? Bu sorunun yanıtı, dünyanın Nasıralı İsa diye tanıdığı İsa Mesih’tir.
Sur Vaizi Asaf
İsa içimizi bilir, kumaşımızı dokuyan o sağlam kumaşın farkındadır. Yunan ve Romalı vaizler, dinleyenlerine aklın aldığı bir dille konuşur. Nasıralı ise yürekteki arzulara hitap eder.
Reklam
Hazreti İsa'yı romantizmin heyecanla çarpan yüreği haline getiren, kendi kişiliğinin hayalperestliğidir. Şiirsel tiyatro ve baladların tuhaf kişileri başkalarının hayal gücü tarafından yaratılır, oysa Nasıralı İsa, kendisini tümüyle kendi hayalinden yaratmıştır.
Sayfa 121Kitabı okudu
Davud ilk Hristiyanların Nasıralı İsa'ya atfettikleri teolojik-politik hayalin bir figürüdür ve Müslümanlar tarafından dünyanın sonunda ortaya çıkacağına inanılan Mehdi olarak yeniden yaratılmıştır.
Sayfa 113 - Say YayınlarıKitabı okudu
Nasıra’lı Hazret-i İsa böyle buyurdu Ben uyurum ama kalbim, benim kalbim uyanıktır
Enteresan!!!
Hıristiyanlık bir imparatorluğun ideolojisi olarak ortaya çıkmadı. Bu dinin varsayılan kurucusu Nasıralı İsa hakkında gerçekte hiçbir şey bilinmiyor. Onun efsanevi değil de gerçek bir tarihsel figür olduğuna dair herhangi bir kesin kanıt da yok. Hıristiyanların Yeni Ahit'inde bu kanıt kuşkusuz bulunamaz. Yeni Ahit İsa'nın, Augustus zamanında bir nüfus sayımı için ailesinin gittiği Roma eyaleti Judaea'nın (Yahudiye) Beytlehem şehrinde doğduğunu iddia eder. Ancak belirtilen dönemde Yahudiye'de bir nüfus sayımı olmadığı gibi, o dönemde Yahudiye bir Roma eyaleti de değildi. MS 7'de bir nüfus sayımı yapıldığında hiç kimsenin ikametgahını değiştirmesi gerekmiyordu. Benzer bir şekilde, Yeni Ahit, İsa'nın doğumunu Kral Herod'un (Hirodes) MÖ 4 yılındaki ölümü ile tespit eder. Zamanın Roma ve Yunan yazarları İsa'dan hiç söz etmezler; Romalı Yahudi bir yazar Josephus'un kurduğu farazî ilgi neredeyse kesin olarak Ortaçağ'daki keşişlerin hayal güçlerinin bir ürünüdür. MS yaklaşık 100'de Tacitus'un yazdığı Hıristiyanlardan söz eden ilk belgede, İsa'dan ismen söz edilmez ama mesih olduğu varsayılan kişi için Yunanca hristos sözcüğü kullanılır.
İsa masonluğun gizli sözünü insanlara...ifşa etmişti ve bunu Kudüs'te ilan etti, Masonluk son 2000 yıl boyunca Hıristiyanlığın anlatımı haline gelmiştir. Davut'un kral soyundan gelen kral mesih İsa, Nasıralı hareketinin en yüksek düzenine kabul edilmişti. Bu düzen de adayın, düzende yeni bir hayata dirilmeden önce sembolik bir ölüm yaşadığı ritüel bulunmaktaydı.
Sayfa 265 - BİLGE KARINCAKitabı okudu
501 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.