natio

Hiçbir şey, sadece istek ve özlemle ele geçmez. Mutlaka istenilen şeyin yollarını arayıp bulmak, o yollardan yürümek, didinmek ve çalışmak gerekir.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
“Nimetlerine şükrederseniz onu artırırım. Eğer nankörlük ederseniz, azabım şiddetli, cezanız çok ağırdır.“ (İbrahim, 7)
Ölüm, herkesin mutlaka açacağı bir geçit olduğuna göre onu normal karşılamalıyız. Zaten hepimiz için bu dünya bir misafirhanedir. Asıl mekanımız ebedi kalacağımız yer, öbür dünyadır. Oranın giriş kapısı da ölümdür. Bu yüzden de ölümü normal karşılamalıyız; ölenlerin arkasından feryat figan etmemeliyiz. Misafir olduğu yerden ana vatanına dönen kimseye ağlanır mı?
Gerçekte insanları üzen ölüm değil, ayrılıktır.
Vatanımızı canımız gibi sevmeliyiz. İmanımız gibi korumalıyız. Çünkü vatan sevgisi imandandır.