Zordur...
Allah için sevmek...
Canın yanmışken susmak...
Kibrin kabarırken
tevazuya sarılmak...
Çünkü nefis;
Üstün gelmek...
Haklı çıkmak...
Kazanan olmak ister...
Fakat kul olmak...
Her öfkeyi büyütmek değil,
İçindeki yangını
Allah için söndürebilmektir...
Nefis "ben" der...
Kul ise "O"
...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bela, sana seni tüketmek için değil; seni imtihan etmek, imanının sıhhatini hakikatine erdirmek, yakînini sağlamlaştırmak içindir. Belaların iç yüzü, Mevlâ'nın sana olan muhabbetini müjdeliyor.
Kalbime bugün şu cümleyi emanet ettim:
"Ey gönül... Sen yola çıkmakla mükellefsin; menzili tayin eden sen değilsin. Yol seni nereye götürürse götürsün, Rabbini unutmadığın müddetçe kaybolmuş sayılmazsın."
1katibehanimm ✍🏼🥷🏼...
"Tasavvufta ilk ders kırmamaktır, son ders de kırılmamaktır.
Eğer hala kırılıyorsan gönül evinin tuğlaları pekişmemiş demektir...
Eğer hala kınıyorsan düşüncelerin yeterince berraklaşmamış demektir...
Eğer hala "ben" demekten vazgeçmiyorsan dizginlerin hala nefsinin elinde ve sen bundan vazgeçemiyorsun
Ve eğer hala şikayet ediyorsan hakikati göremiyorsun demektir."
Şems-i Tebrizî