lethe

lethe
@neraidas
• bibliophile •
Ben bir insanım ve “aşkın ve yaşamın günahı, beni üzüyor…” Ben, içinden bir şarkının damladığı yarayım.
Sayfa 194
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Çünkü yaşamımın ilk onbeş yılında dünyayı artık tanımış ve sırtımı ona dönmüştüm. Bir tanrı bulamamıştım. Bir insan da bulamamıştım. Beni yaşamaya zorlayan tek şey, içgüdülerimdi.
Sayfa 136
İnsan, yaşadığıyla ve düşündüğüyle insandır. İnsan, karşılaştığı öteki insanlar ve okuduğu kitaplarla insandır.
Sayfa 133
“Theodorakis Akdeniz’dir, Akdeniz’in sesidir.” Yaşar Kemal, 5 Aralık 1988
Sayfa 9
Yaşar Kemal, 5 Aralık 1988 “O, saçının kılının ucundan ayak parmaklarının tırnağına kadar yönetirken de, türkü söylerken de sese, renge, sevgiye, barışa, gökyüzüne, buluta, akan suya, düşen yaprağa, uçup giden gölgeye kesiyordu. Bir insanın bir doğayı sırtında, yüreğinde taşıması, doğa oluvermesi…”
Sayfa 9