Neredesin anne?
Ben her gece el ayak çekildiğinde,yatağımın ortasına oturup senin gelmeni bekliyorum.
Bana kızma olur mu anne!
Babama yalan söylüyorum bu aralar.
Uykum geldi diyorum,odama gidip uyuyor gibi yapıyorum.
Babama söylediğim tek yalan bu.
Ucunda seni görmek olmasa yalan söyler miyim hiç?
Bir ara gelip üzerimi örtüyor babam.
Biliyorum o da bana yalan söylüyor.
"Annen yıldızların içinde saklanıyor,ağlamayı bıraktığın gün geri dönecek" diyor.
Hangi yıldızın içine sakladılar seni anne?
Bir göz kırp bana yeter.
Yıldızları tek tek koparıp,bulacağım seni söz.
Bak ağlamadım bu gece.
Söyle gelecek misin bu kez güneş doğmadan?
Ne olur gel!
“Çünkü güneş doğunca yıldızlar kayboluyor anne!...”
Neşe Ağaoğlu