- Nefret üç bardakta sunulan bir zehirdir. Birincisi, insanların arzuladıkları kişileri hor görmeleridir-çünkü onları kendi ellerinde tutmak isterler. Hep kibirden! İkincisi, insanların anlamadıkları kişilerden tiksinmeleridir. Hep korkudan! Bir de üçüncü tür vardır- o da insanların incittikleri kişilerden nefret etmeleri.
-Ama neden ?
- Çünkü baltanın unuttuğunu ağaç hatırlar.
-Ne demek o ?
- Yaraları zarar veren değil, zarar gören kişi taşır demek. Hafıza,bizim için, sahip olduğumuz tek şeydir.