Yeryüzünde yolunu yitirmiş insanlar, bakışlarını gökyüzüne çevirirler. Gökyüzündeki bir nokta ile ilinti kurulmadıkça yeryüzünde bulunduğumuz yer kesin olarak saptanamaz. İnsan ay ya da yıldızlarla bağlantı kurmadan dünyanın neresinde doğduğunu bilemez. Yeryüzünde bulunduğumuz nokta ancak oraya yani gökyüzüne göre vardır.Yukarıya bakmazsak, aşağıda ne olduğunu hiçbir zaman bilemeyiz. Gökyüzüne dokunmadıkça ayağımızı yeryüzüne güvenle basamayız. Kendimizi tanımanın yollarından biri de gökyüzüne bakmaktır.
İstemek, insanın kendisinden umudunu kesmesi, bir başka varlıkla bağıntıya, ilişkiye geçmesi demektir. İsterken, insan kendi iradesiyle bir varlığa yönelir, onu bir şey istenecek konumda görür ve onunla bağlantıya geçer. Bu açıdan, istemek, bir insanın kendi konumu ile istekte bulunduğu varlığın konumunu belirlemesidir.