Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
AŞKIN BİR EVRESİNDE Kİ
Telaşlanma gönül, Buda gelir buda gider. Aşk çılgınlaştı ya ömür, Yari özler, aşksız yarım kalır insan. Çıldırma gözlerim, Ağlayan gözlere boğulur satırlar. Sokaklarda kandiller yandı,
BU NE ARKADAŞ!?
Yine uyandın sabah, Bende... Ah gözlerin işte yine, yeninden, İşte sende... Aklına ne gelirse, Beni de koy bir yere... Kalbime seni yakıştırıyorum,
Reklam
Bu şekilde yapılan suikastler silsilesinin ilk kurbanı, Bâtıniliğe hem ideolojik, hem de askeri - siyasi mücadeleyi açmış olan büyük Selçuklu Veziri Nizâmü'l-mülk olmuştur. Öldürülüş şekli, sosyal bir mahiyet taşıması, bir de Bâtınilerin mücadele metoduna dair fikir vermesi bakımından dikkate değer: Bir dilekçe sunmak bahanesiyle ihtiyar
Sayfa 223Kitabı okudu
Altay Türkü aktarımından:
Tabiatı kutsallaştırdıkları kabul edilen Altay'ların inanç bi­ çimleri Kam'lıktır. Kamlık inancına mensup olarak hayatını sür­ düren Türkler dünyada fazla değildir. Altay Türklerinin 2.000 yıl önce yaşadıkları bölge Ötüken olarak bilinir. Burası Göktürk Kağanı Kutlu Bilge Kağanın, Orhun ırmağı kenarına yazıp dik­ tirdiği Bengi taşlarının yurdudur. Bize göre o taşlarda "Türk es­ki öz yurduna dön" yazılmaktadır. Biz Altay Türkleri, Rus ve Hıristiyan olmadığımızın bilinmesini istiyoruz. Biz Musevi de değiliz. Biz Altay dağlarında yaşayan ve unutturulmak isteni­ len, çağdaş bir dine mensup Türk soylu bir halkız. Batlıların Şa­ manizm dediği Kam Dini inancına mensubuz. Kamlık ata ruh­ ları esaslı bir dindir. Bu özel inanca göre Atalarımızın ruhu bize güzel bir güç verir. Konumuz olan Nevruz'a dönelim sizin Nev­ruz bayramını biz, Yılgayak (Yılbaşı) olarak kutlarız. Bu bay­ ram bizde üç bin yıldır kutlanmaktadır. Kutlama sebebimiz Tanrı ve Atalarımızın ruhları, karı buzu eritir. Böylece yeşil or­taya çıkmış olur. Yeşil demek hayat dernektir, canlılık demektir. Toprak canlanınca bütün hayvanlar yeşil ota kavuşurlar, insan ve topraktan çıkan bereketi alırlar. Tanrı insana "toprakla uğraş ondan çıkani yanına al, istifade et" dedi. Ata ruhları da bize "Haydi öz yurduna sahip çık toprağa hayvana bitkilere sahip ol" dedi.
Nevruz
Araplar'a İranlılar'dan geçen bu âdet, başta Oniki Hayvanlı Türk Takvimi'nde görüldüğü üzere Türkler'de çok eskiden beri bilinmekte ve bugün törenlerle kutlanmaktadır.
Halid Ziya Uşaklıgil
Halid Ziya Uşaklıgil, 1866'da İstanbul Eyüpsultan'da dünyaya geldi. Henüz öğrenciyken ilk yazıları okuyucuyla buluşan edebiyatçı, İzmir çevresinde tanınmaya başladıktan sonra Hazine-i Evrak'ta çıkan "Deniz Danası" ve Tercüman-ı Hakikat'te yayımlanan "Aşkımın Mezarı" yazılarıyla İstanbul'da da tanınmaya
Reklam
Fikrî kavmiyeti tel’in ediyor Peygamber!
Arab’ın Acem’e, Türk’ün Kürd'e, Kürd’ün Türk’e üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takva iledir. Hepimiz Adem'in çocuklarıyız, Adem ise topraktandır. Mehmet Akif'in Safahat'ına bakalım isterseniz, bu konuda o ne diyor? M.Akif'in bu konudaki görüşü şöyle: “Hani milliyetin İslâm idi? Kavmiyyet ne? Sarılıp sımsıkı dursaydın
NEVRUZ'A DÂİR
Rasûlullah (asm) [hicretten sonra Mekke'den] Medine'ye geldiklerinde, Medinelilerin (Nevruz günü ile Mehricân günü diye) eğlendikleri iki günleri vardı. Rasûlullah (asm): -"Bu günler nedir?" diye sordu. Medineliler: -"Biz (İslâm'dan önce), câhiliyet devrinden beri bu günlerde eğleniriz." dediler. Bunun üzerine
نوروز۱۴۰۳ پیروز / nevruz 1403 kutlu olsn
CEMŞID’IN ’in tahta çıktığı gün, Nev (yeni) ruz (gün) diye anılıyor, Farsça’da yeni gün manasına geliyor. Nevruz, 1 ferverdin Şemsi takvimin ilk günü, İRAN'IN MİLLİ BAYRAM VE YENİ YILININ BAŞLANGICININ kutlanmasıdır. Nevruz'un kökeni antik İran'a dayanmakta olup, Asya'da ve dünyanın birçok yerinde geniş alanlarda kutlanmaktadır. Nevruz kutlama zamanı bahar ekinoksudur ve bahar mevsiminin başlangıcıdır.
136 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Kitabı çok beğendim en güzel aşk olan ilâhi aşkı en güzel bir biçimde ele alan Kürt divan edebiyatı sanatçısı Ahmed-i Hani 'yi severdim bu kitabı okuduktan sonra daha çok sevmeye başladım. Şırnak'ın Cızre'ya Botan dediğimiz ilçesinde yaşanılan Mem ile Zin aşk hikayesinin Konusu ise: Mem ile Zin ve Sitti ile Tacdin 21 Mart nevruz günü ilk bakışlarında aşık olurlar birbirlerine.Sitti ile Tacdin vuslatlarına ererler ama aynı şeyi maalesef Mem ile Zin hakkında söyleyemicem.Bekir denen adam yüzünden vuslatlarına eremeden ilâhi aşk yolunda vefat ederler.Türbeleri Şırnak ilinin Cizre ilçesinde bulunmaktadır.Bu kitabı okumayı ve Hz.Nuh'un türbesinide içine barındıran Cizre ilçesine gitmeyi tavsiye ederim.
Mem ile Zin
Mem ile ZinEhmedê Xanî · Renkli Bahçe · 20182,205 okunma
Reklam
Ölmeyen bölüm sonu canavarıyla karşılaşmaya hak kazanıyor.
Emirler kendi aralarında ittifak yaparak Geyhatu'nun üzerine yürüdüler. Anadolu'ya kaçmaya çalışan Geyhatu yolda yakalandı ve Baydu'un emri ile 24 Mart 1295 tarihinde öldürüldü. Bu tarihte İlhanlı tahtına Baydu çıktı. Baydu, kendisine rakip gördüğü Gazan ve Nev­ruz'u sürgüne gönderdi. Gazan sürgündeyken Nevruz'un etkisiyle İslamiyet'i kabul etti. Bu esnada Emir Tagacar, Baydu'ya ihanet etmişti. Bunun da etki­siyle iki rakip olan Gazan ve Baydu karşı karşıya geldiler. Gazan'ın karşısında duramayan Baydu Azerbaycan'a kaçtı fakat Nahcıvan'da yakalanarak 5 Ekim 1295 tarihinde idam edildi.
İlhanlı Devleti Tarihine Genel Bir Bakış
Moğolların kalabalık bir kolunun Hülagu öncülüğünde 1256 yılında Ceyhun Nehri'ni aşıp Horasan'a girmesiyle başlayan ilerleyişi, Azerbaycan merkezli olarak İran, Irak ve Anadolu topraklarının da önemli bir kısmını kapsayan bir devletin kurulmasıyla sonuçlanmıştı. İlhanlılar olarak anılan bu devlet Yakın Doğu'nun siyasi, sosyal ve
Tabiat sevgimizin en dibinde, kökünde Kamlık geleneğimiz yatar. Kurşun dökmekten nazar boncuğuna, derviş semahından Alevi semahına, içinde "Ay" geçen bütün kız adlarımızdan, "Su"yla ilgili bütün inançlarımıza, kırk sayısından Hıdırellez ve Nevruz'a kadar..
YAVUZ OLMAYA GELDİK Ötüken'den çıktık yalın kılınç Hakk'a yaslanmış, Mazluma Yunus, zalime Yavuz olmaya geldik. Deli gönül dağlar aşmış, cenk eylemiş uslanmış, Düşküne fanus, azgına topuz olmaya geldik. Nice dağlar nehir aşıp tepelerden dolanmış, Düşmana kâbus, dosta kılavuz olmaya geldik. Rahmet ile beslenip aşka sevdaya bulanmış, Küsene suspus, sevene kopuz olmaya geldik. Asırların hicranıyla hasretiyle kuşanmış. Muhtaca mahsus, başlara omuz olmaya geldik, Meşk adına yedi iklim kırk çeşmeden sulanmış, Sevene mahpus, sarana havuz olmaya geldik. Yaylalarda, obalarda çiçeklerle bezenmiş, Verene aguş, sevene sonsuz olmaya geldik, Ötüken'den Viyana'ya hayat hakkı kazanmış, Sırdaşa casus, kardaşa nevruz olmaya geldik
Akif'in İslamcılığının Birinci Dünya Harbi'nden sonra yavaş yavaş milliyetçiliğe doğru evrildiği söylenebilir. Koca imparatorluk dağılmıştı ve "elde kalan" yurdun asli unsurunu, yani Türklüğü yüceltip ayağa kaldırmaktan başka çare kalmamış görünüyordu. Mesela Asım 'da, Türklükten "arslan gibi ırk", "İslam'ın o gürbüz, o civan unsuru" diye söz etmiş, Türkçü Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin rica ve ısrarıyla, Milli Mücadele'nin en ümitsiz günlerinde yazdığı İstiklal Marşı'nda m illet kelimesini dört, ırk kelimesini iki defa kullanmıştı; daha da önemlisi, "kahraman ırkım" diyordu. Nevruz'a adlı şiiri de bu bakımdan dikkat çekicidir.
Sayfa 135 - PdfKitabı okudu
159 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.