Her ne kadar acabalarımız, keşkelerimiz olsada yaşadığımız hayat bizim.
Verdiğimiz kararlar farklı olsaydı, hayatımız ne kadar değişirdi ya da mutluluk oranımız… Daha çok mu mutlu olurduk yoksa daha mı az?
Ya farklı seçimlerimizi deneyimleyebilidiğimiz bir başka evren olduğunu bilsek yine şu an yaşadığımız hayatı mı tercih ederdik?
İşte Gece Yarısı Kütüphanesi tam olarak böyle bir eser.
Nora Seed pişmanlıklarıyla geçirdiği hayatını bir gece sonlandırmak isterken kendini Gece Yarısı Kütüphanesi’ nde buluyor. Kütüphane ölümle yaşam arasında bir yer. İçerisindeki tüm kitaplar Nora’ nın farklı tercihler yapsa nasıl hayatlar yaşayacağını ve ne gibi sonuçları olacağını anlatıyor. Nora tek tek tüm pişmanlıklarını deneyimleyerek yaşamak istediği hayatı bulmaya çalışırken fark ediyor ki yaşamak istediği tek hayat kök yaşamı…
Dili oldukça basit ve akıcı olan eserin edebi yönü zayıf olsada vermek istediği mesaj bence kıymetli..
Bir sayfada yazar diyor ki;
''Bazı yolların daha kolay olacağını düşünmek işimize geliyor bence. Ama belki de kolay yol yoktur. Yalnızca yollar vardır.(…) Her gün, her an yeni bir evrene giriyoruz. Boş yere hayatımızın farklı olmasını diliyor, kendimizi başkalarıyla ve kendimizin farklı versiyonlarıyla karşılaştırıp duruyoruz ama gerçekte çoğu hayat bir yere kadar iyi ve bir yere kadar kötü.''
Sizin de pişmanlıklarınız, keşkeleriniz varsa Nora ile kısa bir maceraya çıkarak kendinizi yeniden keşfedebilir ve kendinizin en iyi versiyonu olabilmek için ilk adımı atabilirsiniz.
Sevgiyle
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
'Kaçıp gitmek istediğiniz yerin kaçtığınız yerle aynı olduğunu görmek tam bir aydınlanmaydı. Hapishanenin bir yer değil, bakış açınız olduğunu anlamak.'
'Olmamız gereken tek bir kişi var.
Hissetmemiz gereken tek bir varoluş var.
Her şey olabilmek için her şeyi yapmamız gerekmiyor çünkü zaten sonsuzuz. Yaşadığımız her an sonsuz olası geleceğe gebe.'