Biraz düşünelim. Uygulamanın adı ''bedelli'' askerlik. Bu bedel neyin bedelidir? Askere gidip canını vermemenin, anneni merakta bırakmamanın, sevdiğini geride bırakmamanın ya da çocuğunu babasız bırakmamanın bedeli midir? Bu bedel bu kadar mıdır ya da bunlara bedel biçilebilir mi? Eğer bir İsveç, Norveç olsak, ülkemizde terör belası olmasa, şehit haberi diye bir şeye yabancı olsak bu uygulamaya kimse bir şey demez ama öyle olmadığımıza göre...