Göreceksiniz ya, ben dünya-
dan ziyade kafamın içinde yaşıyan bir insanım. .. Hakiki
hayatım benim için cansıkıcı bir rüyadan başka bir şey
değildir ...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ona söyliyecek
nekadar çok şeylerim vardı. .. Bunların, bütün ömrümce
konuşsam bitmiyeceğini sanıyordum. Çünkü bütün öm-
rümce susmuş, zihnimden geçen her şey için: «Adam sen
de, söyleyip de ne olacak sanki?, demiştim. Eskiden h er
insan hakkında, hiçbir esasa dayanmada.n, sırf mukave-
met edilmez bir ilk hissin, bir peşin hükmün tesiriyle na-
sıl: «Bu beni anlamaz!, demişsem, bu sefer bu kadın için,
gene hiçbir esasa dayanmadan, fakat o yanılmaz ilk se tabi olarale «İşte bu beni anlar !. diyordum ...
Muhakkak ki bütün in-
sanların birer ruhu vardı, ama birçoğu bunun farkın-
da değildi ve gene farkında olmadan geldikleri yere gi-
deceklerdi. Bu ruh, ancak bir benzerini bulduğu zaman .
ve bize, bizim aklımıza, hesaplarımıza danışmıya lüzurn
bile görmeden, meydana çıkıyordu ... Biz ancak o zaman
salıiden yaşamıya, - ruhumuzla yaşamıya başlıyorduk.
O zaman bütün tereddütler, hicaplar bir tarafa bırakılı-
yor, ruhlar birbirleriyle kucaklaşmak için, her şeyi çiğnP.
yerek, birbirine koşuyordu.
Bir kitabı okurken geçen iki
saatin ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu farkedince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.
Bu yaşıma kadar mevcudiyetinden bile haberim olmayan bir insanın vücudu birdenbire benim için nasıl bir ihtiyaç olabilirdi? Fakat bu
hep böyle değil midir? Birçok şeylere ihtiyacımızı ancak
onları görüp tanıdıktan sonra keşfetmez miyiz? ..