"Cahilliğin en kör kuyusu ile alimligin en yüksek noktası arasında incecik bir perde vardır Asel. Filozofların, âlimlerin, tüm hayatı boyunca bir köhne kuyuda kalmışların, arayanların, aramayanların, bos verdiğini sananların, kısacası sınava tabii tutulanların her birinin aradığı tek cevap vardır. Neden? Neden yaratıldım. Neden varım. Dünyaya neden geldik. Yaşadıklarımı neden yaşadım? Yaşayamadıklarımı neden yaşayamıyorum."
..
"Anlamak masraflı iştir." der Sezai Karakoç.
"Emek ister, gayret, samimiyet ister.
Oysa yanlış anlamak kolaydır; biraz kötü niyet biraz cehalet kâfidir.”