Annem çok hasta imiş, zorladıkları için hastaneye yatmış ama bu bize çok paraya mâl olmuş, babamın durumu da sarsılmış tabiî.
"Ameliyata ne vereceğini bilse insan!" diyor babam.
"Sormadınız mı?"
"Sormadık... sorulmaz ki! Bakarsın doktor kızar, ameliyatı o yapacak çünkü."
Doğru, diye düşünüyorum acı acı. İşte bizim halimiz, işte fakirlerin hali. Onlar ameliyat ücretini sormaya bile cesarer edemezler, tasasını çekerek kahrolmak onlar için daha kolay. Ama başkaları, zenginler için mesele değil bunlar, ücreti önceden ödemek tabiî onlar için. Doktorlar ne diye kızsınlar onlara.