Karaçay Türklerinin dramı… Ağladığım,etkisinden çıkamadığım, yüreğimin bir parçasını bıraktığım ve bende derin bir iz bırakan okuduğum en zor eserdi. O trende bende vardım,onlarla birlikteydim, çaresizliği iliklerime kadar yaşadım.Her duygu geçişini hissettiğim herkesin okuması gereken bir eser.
İngiliz edebiyatının en güzel eserlerinden bir tanesi. Herkesin farklı bir bakış açısıyla ele alacağı, her insanın içinde kendinden bir parça bulacağı başyapıt. Bir insanın ruhu ile bedeni arasında sıkıştığı, güzellik ve kusursuzluk algısı ile yanlış yollara saptığı, ruhunu şeytana satmış bir insanın hikayesini okuyoruz . Ruhun yüzün aynası olmadığı, her kötülüğün ve çirkinliğin güzel bir yüzle nasıl kapatıldığını da okumuş oluyoruz. Günümüzü de yansıtan herkesin okuması gereken muazzam bir eser.