nasıl oluyordu da hazreti muhammed'i koca bir başmelek ziyaret ediyordu? nasıl oluyordu da pavlus, şam yolunda basbayağı cennetin ışığını görüyordu? böyle apaçık vahyin ardından bu denli sarsılmaz bir inanç kazanmak kolaydı tabii. bu insanların inancı inaç falan değildi ki, kendi gözleriyle gördükleri şeye boyun eğiyorlardı sadece. böyle vahye haiz olmamış başka herkesi cezalandırmak mantıklı mıydı ki? onlardan başka herkesi bir başına koyup bir krizden diğerine sürüklemeye mahkûm kılmak?
sanırım benden geriye pek bir şey kalmadı. doğru düzgün ölecek kadar hayatının olmadığını düşünsene. ne ilerlemeye yetecek kadar ne de geri çekilecek kadar hayatın var.