Dünyada 100 kitap olsaydı ve kitaplıklar 10 kitap içerseydi, birbirinden farklı 17310309456440 (17trilyon) kitaplık oluşturulabilirdi. Bu yüzden, bir başkasının kitaplığını iyi inceleyin, muhtemelen aynısını göremeyeceksiniz.
İlber Ortaylı'nın tarzı malum herkese hitap etmiyor, anlatımını ve dilini kavraması zor buluyorum. Bunun yanına İsmail Küçükkaya'nın sıralaması garip ve birbirinden kopuk soruları da eklenince bitirmesi sabır isteyen bir kitap ortaya çıkmış. Genel anlamda geçen yüzyılı anlamaya çalışanlar için fikir verebilir. Okumayanın çok birşey kaybedeceğini düşünmüyorum.
Birkaç kelime bir isim ve ilk kurşun sadece duyduğumuz hayal gibi sözcüklerdi. Aslında direniş devrinde her kişinin hikayesi araştırılmaya ve öğrenmeye değer, hafızaları taze tutmalı her Türk gencine öğretmeli...