uygarlıklar gelişmiş, gerilemiş, durağanlaşmış, atılım yapmış ama kadın her dönemde A’dan Z’ye “insan” kimliği dışında bırakılmış. insan olarak değil salt dişi olarak algılanmış.
oysa kadın ve erkek önce insandır, sonra erkek ve kadın olarak dizgeleşir.
sorarım size
-çıplak kadın heykelleri ve resimleri sanat eseri midir? erkeğin cinselliğini tahrik eden, cinsel arzu uyandıran nesne mi?
-yoksa kadının güzelliği ve zerafeti sergilenerek sömürülme vesilesi mi?
(ne düşünüyorsunuz)
A’dan Z’ye önce kadını din kirletmiş, pislik olarak görmüş; dinin bu işaretini erkek, genlerindeki şiddetle pekiştirmiş ve erilin bilincinde kadının kiri kalıcı olmuştur.
önce tanrı anamızı murdar etmiş, kirletmiş.