"Okul kitapları ve dersleri bize başkalarının bilgilerini gösteriyor ve güya, bilgi yoluna en kısa yoldan götürüyor. Hakikate bu öğretim usulü, bize gerçekleri ve fikirleri anlamak yerine, hazırlop bilgileri ezberlemekten başka bir şey olmayan papağanlık öğretiyor."