Şiddet, sevgi olması gereken ve sevgi olamayan enerjiden başka bir şey değildir. Şiddet yaşanmayan sevgiden başka bir şey değildir. Şiddet duyan bir kişi çok sevgisi olan ve onu nasıl açığa çıkaracağını bilemeyen kimsedir. Sevgi yaratıcıdır, şiddet yok edicidir ve yaratıcı enerji şayet kullanılmazsa yıkıcı hale dönüşür
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Erkek, dünyayla sürekli kavga eder, böylelikle onun erkek enerjisi tükenir. Eve geldiği zaman o kadınsı olmak ister, erkeksi saldırganlığından çıkıp dinginleşmek ister. Ofiste, fabrikada pazar yerinde, politikada, erkek her yerde dövüşüyor O de savaşmak istemez, dinlenmek ister çünkü yarın yeniden dünya başlayacaktır. Bu yüzden eve girdiği anda o, kadın hale geçer. Tüm gün boyunca kadın dişildir, hiç kavga etmez kavga edecek hiç kimse yoktur. Kadın olmaktan, mutfaktan, çocuklardan ve her şeyden yorgundur. O birazcık saldırgan, kavgacı ve dır dır etmenin tadını çıkarmak ister ve koca da oradadır. Bu yüzden kadın erkeksileşir ve koca kadınsı hale geçer, kılıbıklığın temelinde yatan tüm şey budur. Fakat çocuklar sorun yaşar. Onlar annenin hükmettin görür, onlar baba için üzülür ve babaları için duyduklan sempati yüzünden onu sevmek isterler. Fakat onlar babalarını sevemezler, annenin karşısına çıkamazlar. Baba bile anneye karş çıkamaz, onlar nasıl çıksın? Derinde onlar anneye direnirler baskıcı anne tiksindirici hale gelir ve bu onların kadınlıkla yaşadıkları ilk deneyimleridir. Sonradan ne zaman kadınlarla olurlarsa korkacaklardır, onlar yeniden anneyi ortaya çıkancaktır, hükmedecek, dır dır edecek ve kudretli olacaktır
İnsan nasıl bu kadar korkutulabilir? Bunun yegâne yolu şudur: Hayatı lanetle, doğal olan her şeyi lanetle. Seksi lanetle çünkü o yaşamın temelidir; yiyecekleri lanetle çünkü o hayatın ikinci temelidir; ilişkiyi, aileyi, dostluğu lanetle çünkü bu hayatın üçüncü temelidir. Ve lanetlemeye devam et. Insan için doğal olan ne varsa lanetle, onun yanlış olduğunu söyle: "Eğer bunu yaparsan bu yüzden acı çekeceksin. Eğer bunu yapmazsan ödüllendirileceksin. Şayet doğal bir şekilde yaşamaya devam edersen cehennem üzerine yağacak." Tüm geçmişin mesajı budur: "Şayet hayatın karşısında olursan sana cennet verilecektir."
İnsan tepki verir. Bu yüzden Sufiler, "İnsan bir makinedir" der Yanıt vermeye başlamadığın sürece, sorumlu hâle gelmediğin sürece makinesin. Tepki geçmişten gelir, yanıt şimdiki andan gelir. Yanıt spontanedir, tepki sadece eski bir alışkanlıktır