Kötülük işlememek, namuslu olmak için kafi değildir.
Nurettin Topçu..."Hayran olduğu, örnek aldığı ve hakkında kitap yazdığı iki kişiden biri Mevlâna, diğeri de Âkif'tir. Mevlâna'yı dinin özünü ve hakikatini tanıttığı için, Âkif'i de millî ahlâk sahibi ve büyük bir karakter adamı olduğu için sever, Âkif'e duyduğu sevgi ve hayranlığın özünde İstiklâl Marşı için ortaya konulan mükafatı kabul etmeyişi var. Onu büyük bir dava adamı olduğu için sever. Kendisi de tıpkı Âkif gibi, hayatı boyunca dergi ve gazetelere yazdığı bunca yazıdan dolayı "tek kuruş" telif ücreti almamıştır. İlim ve fikir adamı için bunun bir "millî görev" ve millete karşı ödenmesi gereken bir "borç" olduğuna inanırdı. Para için yazı yazmayı aklı almaz, vicdanı kabul etmezdi"
Sayfa 189Kitabı okudu
Reklam
'İnsan, bütün merhamettir. Merhametin olmadığı yerde insan yoktur.' Nurettin Topçu
İnsan, bütün merhamettir. Merhametin olmadığı yerde insan yoktur.' Nurettin Topçu, Var Olmak
'İnsan, bütün merhamettir. Merhametin olmadığı yerde insan yoktur.' Nurettin Topçu, Var Olmak
Bir şeyin ızdırabını çekmeyen onu tanıyamaz, onu sevemez, ızdırabın öğretimi bir kelimeye sığabilir, fakat onu duymak için insanda kalp lâzımdır.
Reklam
Benimle yine benim aramda hiçbir şeyin dolduramadığı bir uçurum var.
Lâkin insan hareketlerinde içli bir tezat, bir kifayetsizlik saklıdır. Çok kere istemediğimizi yapıyoruz, yine ekseriya istediğimizi yapmıyoruz.
"Ruh ancak ümit sayesinde var olur, ümit âdeta ruhumuzun yapıldığı kumaştır. Canlı varlık için teneffüs ne ise, ruh için ümit aynı şeydir, ümidin bulunmadığı yerde ruh kurur ve söner."
Üç türlü davranış kaba ve sahtedir: Kendini belli eden sanat, nümayişçi ahlâk, kendine güvenen dindarlık.
Reklam
Kendileri kader denilen bir kudretin elinde esirdirler de kendileri gibi insanoğlunu esir yaşatmada teselli arıyorlar. Bu gaflet sahnesinin tam ortasında uyanık durmak gibi bir çile var mı insanoğluna?
Hareket etmedikçe insan kendini tanıyamaz. Hayvani makineye kumanda etmek, derunî hal ve gidişe emretmekten daha kolay olduğu için, histeki kendiliğinden gelen âlicenablık da ancak maddi hareketle kalpte kök salar ve hayat, kımıldatan iskeletten ruha yükselir. İnsanın cevheri harekettir, yaptığı ne ise insan odur.
Yeis ve ümitsizlik geçici bir şaşkınlıktır. Ümit hayatın şartıdır. "Ruh ancak ümit sayesinde var olur, ümit adetâ ruhumuzun yapıldığı kumaştır." "Canlı varlık için teneffüs ne ise, ruh için ümit aynı şeydir. Ümidin bulunmadığı yerde ruh kurur ve söner."
Varoluş bir hal değildir, bir harekettir, imkândan gerçeğe geçiş hareketidir. Bizzat varoluş kelimesinin de gösterdiği gibi varlıktan hareket edilerek, önceden sadece mümkün olanda yerleşmeye doğru götürücü bir oluştur.
Sayfa 37
İnsanlık sahasındaki bütün tecrübelerimizin sonuçları ile çehresini donattığımız hayali bir fert de değildir. Bu bir mücerret insan tipi, insan özüdür. Ahlak ancak münasebette bulunduğumuz insanların dışında bir insan tipi, bir insan özü tanımakla mümkün oluyor.
Sayfa 24
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.