Oğuz Atay, onu ölüme götürecek hastalığını öğrendikten sonra günlüğüne; "Geleceğini kaybetmek, yaşanan zamanı boşaltırıyor" diye yazmıştı. Bu böyledir. Insanı yaşama motive eden yegâne şey yarının merakıdır. Bir insanın yarınını elinden alırsan, bugününü öldürürsün.