Sen, olayları ve insanları Allah'ın kitabına göre değerlendirmeyeceksin sonra da doğru yolda olduğunu söyleyeceksin?
Kime göre doğru yol?
Bir insanın doğru yolda olup olmadığını ortaya koyan yegane doğru ölçüt Kur'an'dır.
İnsanların büyük bir kısmının nefislerini muhasebe etmediklerini ve gidişatları hakkında kendilerini gözden geçirmediklerini görürüz. Hep kendilerini doğruymuş ve doğru yoldaymış gibi değerlendirirler. Oysa Peygamber efendimizin ashabı ve onlardan sonra gelen hayırlı insanlar hiçbir zaman böyle yapmamışlardı.