Mustafa Merter Hoca'nın dediği gibi "nefes vermek gibidir, vermek". Bilirsiniz astımlılar nefes alamadıkları için değil veremedikleri için daralırlar. Verememek daraltır, sıkar. Vererek içimizi şişiren bütün atıklarımızdan/zulûmattan kurtuluruz.
İnsan meleklerin varlığına inanır, her yaptığı işin yazıldığına kâni olursa zerre kadar iyiliğin zayi olmayacağını, kötülüklerin de gözden kaçmadığını bilir. Bu iman, iyiliğin sürdürülmesi konusunda her seviyeden insan için büyük bir itici güçtür.