Kur'an okumak, seyr-i sülûk dairelerini tamamlamak demektir. Yoksa Mushaf'ı okumak değildir. İnsan gelişmedikten sonra istediği kadar Mushaf okusun, ve tekrarlasın, hatmetsin, ona ne faydası olacaktır?
Melâmilik, Kelime-i Tevhidin içinde yaşanarak öğrenilir. Buna göre "Lâ" dendiğinde, kişi ve kâinat yok olacaktır. Kâinat, İlâhe ve İlâhlar, kişi, enfüste olandır. Kul, mümkün-ül vücud olduğundan varlığı yoktur. Yani, Allah olmasaydı kul olamazdı. Allah ise, vacib-ül vücudtur. Bu nedenle de Lâ, yani fert ve kâinat yok, sadece İllâ, yani Allah vardır. İşte kısaca "Allah'tan başka ilah yoktur" budur.