Sevgi, hasretle bağdaştırılmış bir kar tanesi olsaydı,
Öyle yalın, öyle güzel
Ve o yeryüzüne kavuşma hevesi,
Her şeye rağmen, her engele...
Buluşacak olmanın güzelliği sevdiğinle,
Eriyip, yok olmayı göze almışsan bir de,
O kavuşmanın kısacık bir anına bile değmez mi?
Değer ki, her kar tanesi inatla,
Sevdiğine kavuşmak için, o onca yolu tepecek
Kimi daha ilk anda, kimi biraz daha ötede,
Biliyorlar yok olacaklar.
Kimi ise sevdiğine kavuşmanın o eşsiz anını yaşayacak.
Aslında bir kar tanesi için uzun,
Ama güneş için çok kısa bir an olacak.
Ama kim bilebilir ki, ne bilebilirsin ki...
Belkide, belkide kar tutacak.
Yunus Emre Öksüz