İstanbul'da bütün işkenceleri yöneten Ilgız Aykutluy'du. İstanbul birinci şube müdürüydü. Faşistlerleydi. Edebiyat okudu o. İstanbul edebiyat fakültesinde okudu. Edebiyatın bir insanda işkence duygusunu yok edemeyişine şaşıyor insan. Olmaz öyle şey. İyi bir edebiyatın olduğu yerde işkence mişkence olamaz.
Bitti.
Sanki kitap değil de hayat bitmiş,
Çevirdiklerim sayfa değil de hayatın günleriymiş gibi...
Gitti.
Giderken beni bıraktı geride. En son Martin'in ardından böyle bakakalmıştım. Oysa ne diyordu rahmetli Erdal Tosun, "Vedalaşmak asıl kalana değil, gidene koyar." Öyle olmadı işte. En çok bana koydu bu gidişler. Varlıklarından
Sağlam bir Müslüman, kendisine ve etrafındaki insanlara maddi ve manevi güç veren sağlam temelli bir imana sahiptir. Birkaç basit adımı takip ederek Allah sevgisi ve iyi bir Müslüman olma yolunda mesafe kat edeceksiniz.
1. Önce, her şeye kâdir olan Allah’ın varlığını ve onun vasıflarının bizim tahayyülümüzün ötesinde olduğunu kabul et.
O, her
El çırak, bülbül zihin.
Gülüşün, kaynağıdır mürekkebin.
Kızgın yapraklar, kıskanıyor seni.
Yazsam satırlara seni,
Ölü yaprak, meyve verir.
Görmeyen göz baykuş olur.
Lal dil, bülbül olur.
Koşu şampiyonu yılan olur.
Aslan uçar, kartal koşar.
Dağ merhametli, taş çocuk, kalpli,
Toprak gelin, gökyüzü damat olur.
Cihan yeni bir çağa tanık olur.
Küçük kalbim koca sevdasız kalır.
Olmaz olmaz, ama hiç olamaz..
Kimseler bilmesin seni ölürüm ha..
Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken,insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh,kalbi
bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olmaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mi olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş kurşun
olamaz mı ?
İrade ve isteme farklı şeylerdir. Hayvanlarda irade olmaz, sadece isteme vardır. İnsanlardaysa irade vardır. Hayvanlarda isteme arzusu onları yönelime tevcih eder. İnsanlarda var olan iradeyse onları tercihe tevcih eder. İrade gösteremeyen insanın tercihi manipüle edilir. Yani isteme yoluyla ortaya çıkan serbestlik, hür olan insanın zihnini örter.
"Daha çok gençken herkese güvenebileceğini sanırsın. Ve senin olanlardan da kolayca vazgeçebileceğinin yanılgısına kapılırsın. Belki vazgeçmeye de çalışırsın fakat yine de yapamazsın. Ayrı olursun, gidersin. Gittiğin gibi de kapıyı tekrar çalarsın. Ama zil çalışmaz. Kimse duymaz. Kapının bir tarafında sen olursun, diğer tarafında o. Fakat
Fütüvvet babadan oğula intikal etmez: "Bir kişi desekim benim atam Yiğit başıdır yahut Ahî idi Şeyh idi, ben dahi Şeyh veya Ahî olurum diyebilur mu, olmaz. Bana ceddimden veya atamdan mirastır ve vasiyettir demeye kadir olamaz. Oğul atadan kuşak kuşanmak dürüst değildir. Eğer atası Peygamber dahi olsa anı cennete iletmezler, kendi de olmayınca." Ahîlik bu surette diğer birçok tarikatlardan ayrılır. O, bir mânâda tam bir demokrasi hareketidir. Şu kadar var ki muasır demokrasilerin rekabeti yerine ahlâkî ve iktisadi tesanüdü prensip olarak almıştır.
Atsız Yeniden Mahkemede: “Konuşmalar” yazısına karşı tepkiler resmî makamlar üzerinde de tesirini göstermiş ve Atsız ile derginin sorumlu yazı işleri müdürü Mustafa Kayabek hakkında dava açılmıştır. Bunun üzerine Atsız, yazının üçüncü bölümünde şunları yazar: "Memleketi parçalamak isteyen, Kürt devleti kurmak için Kürtçülük yapmak isteyenlere
Soru: Allah hakkında cihet (yön)e inanan kimse bid'atçı veya kâfir olur mu, olmaz mı?
Cevap: Cihete (yöne) inanan kimse, yüce Allah'ın yarattığı şeylerin için- de olduğuna, yaratıkların O'nu kapsadığına ve göklerin O'nu kuşattığına, bazı yaratıkların O'nun üstünde, bazılarının da altında olduğuna inanıyorsa, sapıklık
Matthew Lipman, felsefenin ilköğretimde verilmesinin etkilerini incelediği ve sunduğu bu kitapta tarafsız bir analizle karşılaştım. Bu güzeldi; bir düşünceyi -manipülatif bir çerçevede olsa dahi- empoze etmeye ve kanıtlamaya çalışmamış. Evet, kitap felsefenin her eğitim kademesinde olması gerektiğine dair bir inançla yazıldığını gösterse de içinde