128 syf.
1/10 puan verdi
Elimden gelse negatif puan verirdim. Şimdiye kadar okumak gafletine düşmüş bulunduğum en boş "Batılılaşıyoz mu knk?" romanı oldu. Keza bu da bir şark müdafaası falan değil, romantik oryantalizm ile kadın düşmanlığı karışımı bir muhazafakâr ütopyasının ud eşliğindeki dinletisi oldu ancak. Şener Şen'in ilk defa sinemada boy göstermiş olduğu "Sözde Kızlar" kitabının film uyarlaması da yine birçok kızın el ele tutuşup, "Haydi arkadaşlar, durduğumuz kabahât; ahlâk polisine gidelim!" diyerek koşmaları ve ekrana, "Kahraman Ahlâk Polislerimize İthafen!" gibi bir yazının gelmesi ile nihayetine eriyordu. İki kitabını daha merak ediyorum bu arkadaşın, umarım onlar da "Kızını Dövmeyen Dizini Döver" filmi tadında olmazlar.
Fatih Harbiye
Fatih HarbiyePeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202047,4bin okunma
Oryantalizm sömürgeciliğin zirve yaptığı çağda, sömürgeciliğe hizmet etmek için gelişmiş bir sahadır.
Sayfa 349
Reklam
Hıristiyan Batı’da oryantalizm, başlıca Arapçanın ve Arapça metinlerin hermenötik metodlarıyla araştırma konusu olmasıyla ortaya çıkmıştır. Osmanlıların Avrupa’yı tehditleri, İslam ve Hıristiyanlık üzerinde tartışmaları genişletmiş, Kur’an o zaman Latinceye çevrilmiştir. Özellikle Osmanlı mistisizminin Batı’da derin etkisi olmuştur
Sayfa 296 - İş bankası Kültür Yayınları
128 syf.
7/10 puan verdi
Japon mitolojisi ve inanışlarına dair kısa bir kaynakça kitabı, elbette yazarın kendi dönüşümünü de ( budizme yönlenmesi ve yurt olarak japonya yı mesken edinmesi) sanırım bazı hikayeleri romantize etmesine neden olmuş. Yazıldığı dönemi düşünürsek, hala kaynakçalardan biri olması ve diğer dönemdaş batılı yazarlar gibi oryantalizm/egzotizm kapanına düşmemesi takdire şayan. Temel ve ünlü Japon hikayelerini/mitlerini öğrenmek için iyi bir başlangıç noktası.
Japonya'nın Hayaletleri
Japonya'nın HayaletleriLafcadio Hearn · Maya Kitap · 202224 okunma
Batı'nın Dogu'ya Bakışı
1) Evet, oryantalizm bir söylem olarak kavrandığında bu husus çok daha belirgin bir şekilde ortaya çıkar. Avrupa'nın kendini inşa etme sürecinin bir parçasıdır Doğu'yu da inşa etmesi. Kendini inşa etme sürecine eşlik eder Doğu'yu 'oryantalize etmesi'.
Sayfa 14 - Özel Sayı 26, ORYANTALİZM, Ketebe Kitap ve Dergi Yayıncılığı, Derin Tarih, Tarih Okuyan Şaşırmaz, Genel Yayın Yönetmeni Taha Kılınç, Turkuvaz Dağıtım Pazarlama Albayrak MedyaKitabı okuyor
Medyatik Oryantalizm/Medyatik Emperyalizm/Medyatik Kolonyalizm
Medyatik oryantalizm üzerinden bütün hegemonyalarını acayip bir şekilde kuruyorlar, yani önceden fiilen topraklar işgal ediyorlardı, şimdi toprakları değil zihinleri işgal ediyorlar. Fiili değil zihni bir işgal var. Yani dolayısıyla şu an medyatik kolonyalizm diyebileceğimiz bir süreçten geçiyoruz. Tam anlamıyla zihnin işgal edildiği bir oryantalizm biçimi aynı zamanda. Hem oryantalizm hem de kolonyalizm biçimi. Dediğim gibi daha iğrenç, sinsi bir emperyalizm biçimi bu...
Sayfa 85
Reklam
Çünkü oryantalizm gibi misyonerlik de bir taraftan sömürgeciliğin, emperyalizmin keşif kolu olacak, kapitalizmi, "yeni hayat” tarzını ve insanlığa, tabiata karşı hoyratlığı besleyen büyük hortumların taşıyıcısı, yayıcısı, meşrulaştırıcısı haline gelecektir. Bu saha ile ilgilenen bir meslektaşımızın, Azmi Özcan'ın verdiği bilgilere göre
Sayfa 964Kitabı okudu
Kelâm varlığı ve gayesi itibariyle önce Müslümanların şüphesini gidermek ikinci bir alan olaraksa diğer muhataplarının suallerine cevap getirmek vazifesini icra eder. Bu vazife bugün kadim cevaplarımızı hatırlatmak ve geçmiş ilmi müktesebatla bağımızı kuvvetlendirmek yoluyla gerçekleşecekse o zaman günün kelâmcısı kendisine bu irtibatı sürdürmeyi mükellefiyet bilmelidir. Bugün Batının bilimsel gelişmelerine cevap vermeyi teşvik ettiğimiz kadar kadim itikadi birikimimizi bugünün insanına ulaştırmayı da teşvik etmeliyiz. Çünkü bugün şüphenin adresi değişmiştir. Müslümanlar içeriden itikadi saptırmalara muhatap olmaktadırlar. Eskiden diğer dinlere mensup âlimler genel bilgiler ile Müslümanlara sorular yöneltip şüpheler saçarken bugün oryantalizm çalışmaları için müessese ve kürsüler açılıp, bizim eserlerimiz incelenmekte, hadislerimiz okunmakta, eserlerimiz müsteşrikler eliyle neşredilmekte ve bunlar kendi amaçlarına uygun olarak kurgulanıp, çarpıtılıp sunulmaktadır. Dolayısıyla günün kelâmî ihtiyacını doğru tespit etmek de yeni ilm-i kelåma dâhildir ve hep öyle olmalıdır. Çalışmanın itikadi yönden hatalı beyanlarını işaretlediği ve tenkit etmeye odaklandığı iki ana grup bulunmaktadır. İlki İslam tarihi boyunca itikadî hemen her meselede tahrif için rivayetler vazeden ve bu tahrifi fıtrat edindiği için kendi içerisinde de sürekli birçok alt fırkaya bölünen Şia'dır. İkinci grup ise oryantalist okumaların tesirinde kalan, usûl ve İslamî ilimler bakiyesine sırt çeviren modernist hareketlerdir
İslam dünyasının Batı'da aşılmış şiddet tiplerine başvurmaya devam ettiği izlenimi İslamofobi ya da Oryantalizm belirtisi olarak nitelendirilemez; eldeki sayılar buna işaret ediyor. Dünya nüfusunun yaklaşık beşte birinin Müslüman olmasına ve dünyadaki ülkelerin yalnızca dörtte birinde çoğunluğun Müslüman olmasına karşın, 2008'de silahlı çatışmaların yarıdan fazlasının Müslüman ülkelerde yaşandığını ya da Müslüman ayaklanmaları olduğunu görüyoruz. Diğer faktörler sabit tutulduğunda, Müslüman ülkeler nüfusun daha büyük bir bölümüne zorunlu askerlik yaptırıyorlar. ABD Dışişleri Bakanlığının yabancı terörist örgütler listesindeki kalemlerin üçte ikisi Müslüman gruptan oluşuyor ve (daha önce sözü edildiği gibi) 2008'de dünyada faili saptanabilen terör kurbanlarının neredeyse üçte ikisi Sünni teröristler tarafından öldürüldü.
Sayfa 402Kitabı okudu
ORYANTALİSTLER
Siyasi emellerin emrine amade olan "Oryantalizm" Batılıların önyargılarına, hegemonyacı iddialarına ve üçüncü dünya ülkeleri üzerindeki hakimiyetlerine 'ilmi' bir gerekçe sağlamada, çok büyük katkılarda bulunmuştur.
Sayfa 237 - OryantalistlerKitabı okudu
Reklam
Oryantalizm/Şarkiyatçılık?
"Kilise kurumunun hizmetindeki "Oryantalizm" sömürgeciliğin ve Batı hegemonyasının istek ve ihtiyaçlarına uygun bir Doğu imal etmenin bu karanlık rolünü artık sık sık oynamaktadır. "
Sayfa 236Kitabı okudu
Merhaba, “Seyyid Kutub’ta Oryantalizm ve Oksidentalizm” başlıklı bir yüksek lisans tezi yazıyorum. Bu minvalde öneri bir kaynakça listesi olan arkadaşlar benimle iletişime geçebilirler, bilgi paylaşımı yapabiliriz ☺️
Bu önemli zaman dilimini öğrenirken birçok büyük olayın ve etkenin ümmet-i Muhammed'in ömrüne nazaran birbirine oldukça yakın zamanlarda cereyan ettiğini göreceksin. Emperyalizm, oryantalizm, Batılılaştırma faaliyetleri, dünya savaşları, siyonizm, kurtuluş savaşlan, kültürel yenilgi, medyanın hakimiyeti, vergi köleliği, modern devletler, Arap milliyetçiliği, laiklik, sosyalizm, komünizm... Bu okuma sürecinde, hakkında söylenilen sözleri açıklığa kavuşturmak için birden fazla kaynağa başvurman gereken Cemaleddin el-Afgânî ve onun öğrencisi Muhammed Abduh gibi şahsiyetler olduğunu göreceksin. Bazen de basın aracılığıyla İslami dayanışmanın ihlal edilmesinde Hristiyan Arapların rolü gibi birçok kaynağı incelemeni gerektiren olaylar denk gelecek.
Sayfa 120Kitabı okudu
Şura/Demokrasi
1. Demokrasi İslami değildir, demokrasi bir sistemdir ve İslam bize tamamen farklı bir sistem getirmiştir. Ve gerçekte çok az kişi İslami devlet ve Şura'ya inanmaktadır. Öyleyse ona "Şura" de, neyse onu söyle, ona demokrasi deme! Bu bir. 2. Bu hile Rand'de (Amerikan oryantalizm şirketi) çalışan insanlar üzerinde etkili olmayacaktır çünkü ılımlı bir Müslümandan nasıl bir demokrasi beklediklerinin detaylı bir açıklamasını vermekteler. 3. Yani diyorlar ki ve burada alıntılıyorum: "Demokrasiye liberal Batı geleneğinde anlaşıldığı gibi bir bağlılık." O zaman bana demokrasi deme, çünkü ben onu İslami bir açıdan bakarak anlıyorum! Hayır! Bu tatmin edici değil! Bizim istediğimiz demokrasiye liberal Batı geleneğinde olduğu gibi bir bağlılık! Ve şöyle diyecek kadar da ileriye gittiler: "Demokrasiye olan destek İslam Devleti anlayışına olan karşıtlığı ifade etmektedir." Yani ılımlı bir Müslüman, İslam devletine karşı olan demokrasi sistemine inanan bir Müslümandır.
Sayfa 23-24Kitabı okudu
Resim