Yaşamak zor, kimi zaman da kötü,
En çetin güçlüklerin sırası şu günler…
Ama sen yaşamla çatışma olur mu
Sev ve inan ona çocuğum.
Kaldır, dik dursun başın hep
Hatta
Alışmaya bak
Bir şarkıcık katmaya dertle üzünç arasına,
Ve ben söyleyeyim
Sen de anla:
Böyle daha sevinçli yaşayacaksın
Ve alışacaksın adımlarını daha güvenli atmaya…
Çünkü, göreceksin belki, olur ya,
Nice susuz ırmak, yapraksız orman
Puslu, kara bir gökyüzü,
Seni yedecek düz yolda körün biri,
Ummadığın şeyler gelecek belki de başına,
Hocalık edecek sana bir ahmak
Ve onuru öğretecek belki de bir yalancı.
Tükür böylesine geçerayak.
Ve ödül bekleme hiçbir şey için,
Yükselmeye bak, çalış dinlenmeden,
Düşüreyim dene ruhunu ayaklar altına!
İster bir çukurda, ister dorukta
Ünün nice yaygın olursa olsun
Son soluğunda bile halkınla bir ol