Bir nesneyi iyice görebilmek için ona mesafe koyabilmek gerek. İnsan ilişkilerinde ve kendimize bakışımızda gücümüz; kurduğumuz yakınlık kadar, arada geri çekilip uzaktan bakabilmektedir.
Sanırım acı acı gülümseme zamanı geldi yeniden.Ah felek,zavallılar ne çabuk kapılıyor gurura!İnsan av olacaksa aslanın pençesine düşsün,Kurda kuşa yem olmasın.
''İnsanın hırsız olması için başkasına ait bir eşyayı çalması gerekmez; başkasına ait sırları çalmak da hırsızlıktır. Hem de hırsızlığın en bayağısıdır.''