Turgut Uyar şöyle söylemiş;
"Gizlenen, gösterilmeyen, hissettirilmeyen sevginin zerre değeri, kıymeti yok gözümde. Bu duvar da beni çok seviyor olabilir, bilemem...
Bugün tabiat ne kadar güzel.Kuşkusuz hergün böyle bu. Ama güzellikleri görmek her zaman mümkün değil.Bakmasını bilmek gerek. Acılara, hastalıklağa ve yorgunluğa rağmen bakılabilir. O zaman güzelliğin içinde bütün bunlara da iyi gelen bir düşünce olduğu görülür. O düşünce yi bir kere ellerine geçirmiş olanlar başlarına gelen bütün sevinçlerin ve acıların külfetine daha kolay katlanabilirler: Mutluluk da tahammül ister. Onu da iyi anlamalı...
Cahit Zarifoğlu
İncinme değil bu
Öfke değil
Ah! değil.
Ötesi,
çok ötesi,
Tam bir yürek çöküntüsü
Ruhun taşa dönmesi
Aklın büyük yalnızlığı.
İnsana olan inancını yitirme!
Şükrü Erbaş