Müslimânın,hergün beş kere nemâz kılması farzdır.Nemâz kılmıyanın,bunu hemen kazâ etmeside farzdır. Bir nemâzı kılmayıp,kezâ da etmiyen Cehennemde binlerce sene yanacakdır.Yâ,nemâza ehemmiyyet vermiyen,vazife olduğuna inanmıyan mürted olur, imanı gider,Cehennemde sonsuz olarak yanacaktır.Nemaz ayakda kılınır.Ayakda duramıyan hasta,oturarak kılar.Oturamıyan hasta,yatarak,ima ile kılacakdır.Bunu da yapamıyan,öldükden sonra, iskât yapılması için vasıyyet edecekdir. Zengin akrabâsı bulunmıyanın,komşuları iskât yapıp,bunu Cehennemden kurtarır.Müslimânların,müslimân komşular arasında ev tutmaları lâzım olduğu buradan da anlaşılmakdadır.