Çok duygusal bir bilim kurgu romanı. O kadar duygusal ki insan okuduklarının olamayacağını hiç düşünemiyor olayı hemen kabulleniyor ve Charlie ye bağlanıyor. Zeka seviyesindeki değişimler ne olursa olsun üzerine düşünmekten, kafa yormaktan vazgeçmediği yegane şeyin mutluluk kavramı olması çok çarpıcı. Bu eserle farkedeceğimiz bir başka şey de aslında sorunların nedenlerinin bilinmesi her zaman çözümlere ulaşmayı kolaylaştırmıyor.
Sona doğru sayfaları her çevirdiğimde gözlerimdeki buğulanma nedeniyle okumam zorlaştı. Okuyucuyu şu şekilde uyarabilirim;
Charlie Gordon ile vedalaşmak çok zor !