Bazı eserleri sadeleştirilmemiş haliyle okuyunca o konudan daha bir tat alıyor sanki insan. Yazar üslubundan ötürü malumunuz sık sık hikayenin gidişatını keser araya kendi yorumunu koymadan edemez. Zira yazarımız kitapta yanlış batılılaşmanın üzerinde durur. Her ne kadar kitabın asıl kişisi Rakım Efendi olsa da yazar kitapta da söz ettiği gibi diğer kişilerde olmadan tek başına Rakım Efendi'yi nasıl anlatabilirdi ki...
Buram buram hüzün var kitapta. Kitap iki bölüm. Yazarın kitapta akıcı bir üslubu var. Yer yer kendisi de yorum katıyor.
Bu kitap şartlardan ötürü kötü biri gibi olan birine bile sırtınızı dönmeyin diyor , gibi hissettim.