Pervâne

Pervâne
@per_v_ane
Kelâmgâh kalemimin gözyaşları /Sadırdan satıra sözyaşları Nev-i şahsıma münhâsırdır/Alıntılı iletiler belirtilmektedir
Yaşamak, geçse de yanmaktan Korkmamalı insan kül olmaktan ...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yitik kimlikler içinde miyiz? Yitik kemikler içinde miyiz? Kimliğimize mi ruh arıyoruz Kemiğimize mi beden ? Tensel varlığımız aşikar, Demeyeceğim! Tînsel kayboluşumuz aşikar mı Bilemeyeceğim! Yokluktan varlığa varılırken, Varlıktan yokluğa varmaya çalışıyoruz. Daha kemiğine ait olamamış bedenlere Ruhun, varlık ile yokluk davasını taşıtıyoruz Kim biliyor ki kendini Kimin gözündeki ile sözündeki ile özündeki ile Aynada gördüğü kişi aynı kişi? Her an başka biri olan insan Her cihette binbir mânâ elbisesi giyen insan Tek tip bir varlıkla var olduğunu zannedip, yokluğa meylediyor . Varlığı bilmeyen, yokluğu neylesin !? Bi eliyle tuttuğu diğer elini, çözemezken insan Daha kendi sırrına vakıf olamayıp da göremezken insan Ruhun, gönlün binbir girdaplı kapılarında neylesin?
Yaşamak, geçse de yanmaktan Korkmamalı insan kül olmaktan ... Zira, Olmalı insan. Olmak için ölmeli, Ölmek için bilmeli, Bilmek için okumalı, Okumak için eli kalem tutmalı Gözüyle değil gönlüyle okumalı Okumalı ve hakikat ile oklanmalı Hakkın hakikatinin boyasına boyanmalı Ve için için ağlasa da gülmeli insan Yönünü Güle dönmeli Gönlünü küle döndürmeli Dünyayı söndürmeli Zifirinden ziya inşa etmeli İnşâdan ihyaya dönüşmeli Okumalı ve yazmalı insan ... Varlıkta yazarak yok olmalı Yoklukta yazarak HİÇ olmalı ... SUSMALI . . . Sürç-i lîsan etmişsek affola.
Geçen günlerden birinde, henüz instagram hesabımı dondurmamışken şöyle bi baktım... Dedim ki Bir zamanlar yazıyormuşum/yaşıyormuşum. Belki kimse okumuyordu, ama olsundu. Zaten niyetimiz halk için değil olabildiğince Hak için yazmak. Gönlümüze zuhur eden manayı, baktığımızda görebildiğimiz kadarını hece hece, satır satır sabırla yazmak...belki de yanmak... Yaşamak Yazmak Yanmak Şu üç kelime etrafında dönüp duruyorum desem yalan olmaz. Kelimelere yüklediğimiz anlamların altında kalıyor bazen sükût. Yahut bazen bu kelimeler, sükûtun altında kalıyor. Sanki biri boa yolanı, diğeri fil de Öylece, parçalamadan yutuveriyor, İçinde incitmeden tutuveriyor da Bir mana diğerini yeniden doğuruveriyor... Kaç gündür yazma niyetindeydim, ancak nereden başlamalı da, yaşamın hangi kıyısından tutmalı bilemiyordum. Tâ ki Okuma yaptığım Fethu'r Rabbânî 'de son kaldığım meclis uzun diye, başka bi kitap okumaya karar verip, yenisini arayıp da bulup ama ince diye seçtiğim eser Bu Dünya İçin Yaratılmadın ın da Fethu'r Rabbânî 'nin özeti gibi bi şey olduğunu farkedene dek. Dedim ki Ben yazmalıyım. Hâr içre hâr ile mayalansa da kelâm Baharı umup dursa da kalem Yaşamak, geçse de yanmaktan Korkmamalı insan kül olmaktan ...
Paylaşmak yahut Bölüşmek.
Paylaşmak... Popüler kültür ile birlikte bir kelime daha derinliğini yitirdi. Eskiden olsa "paylaşmak" dendiğinde; biri iki yapmak, karşındakini kendine tercih etmek, var olanı vermek, yok olsa da var olunca vermeye niyet etmek ifadelerini kaleme alabilirdim. Ama şimdilerde "paylaşmak " dendiğinde; aza tamah etmemek, kendini kendine tercih etmek, var olanı vermeyi değil vermiş olmayı gösterme gayretinde olmak ifadelerini kaleme alsam, abartmış olmam herhalde. Paylaşmanın özünde, azın bereketine teslim olmak, Helalin lezzetine gark olmak, bir olmak birlik olmak var iken Paylaşmaktan türeyen, "Paylaşım yapmak" söz kalıbı neticesinde, yalnızca nefsi beslemek, gösteriş yapmak, mahremiyeti yok saymak, haramı-şüpheliyi-boykotu özendirmek, ben ve yine ben diye dört dolanan bir güruhun varlığı kendini göstermektedir. Bir kitabı, bir şiiri, bir cümleyi, bir sözü Alıntı yahut iletiyi, nefs için okumaktan, yazmaktan, paylaşmaktan Rabbim cümlemizi muhafaza eylesin. Okumak dahi kitap sayısı ile ölçülür hale gelmiş durumda. Alıntılar, iletiler, fotoğraflar, videolar, reelsler vs... hakikate hizmet ediyor mu muamma? Nefsten kaçıyor mu muamma? Hâl böyle olunca ahvâl ortada ... deyivererek, sizleri, paylaşmak yahut paylaşım yapmak yerine "Bölüşmeye" davet ediyorum. Gelin, Onlar paylaşadursun, İnşallah bizler, okuduğumuz kıymetli kitabın ismini, Kalemi bizi etkileyen yazarın ilmini, Cümlenin hakikatini, Şiirin ruhaniyetini, Sözün özünü,