Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Platon der ki, çocuklara babalarının becerilerine göre değil, kendi becerilerine göre meslek bulmak gerekir.
Sayfa 39
Platon:
“Aşk güzelin sevgisi değildir” der. “Tam tersine aşk güzelliği var etmektir” diyerek ekler.
Sayfa 108 - Destek Yayınları | Felsefe: 23Kitabı okudu
Reklam
Platon' un Phaedrus adlı yapıtından etkileyici bir hikâye anlatılmaktadır. Hikâyeye göre Kral Thamus, sayılar, hesaplama, geometri, astronomi ve yazı dâhil pek çok şeyin mucidi olan Tanrı Theuth'u kabul eder. Theuth Kral Thamus'a bütün buluşlarını sergiler. Theuth bu buluşların faydalarından bahseder ve bütün Mısır'da bilinmesi
Nihai Gaye
Sokrates Platon ve Aristoteles der ki gaye anlaşılmadıkça insan, tabiat evren anlaşılamaz der. İnsan, hayvan, bitki ve dünyanın amacı nedir. Tüm bunlar nihai amaca hizmet etmektedir. İnsan hayvan bitki üçgenindeki besin zincirinden biri yok olursa, canlılık olmaz. Birbirlerinden beslenerek hayatta kalan bir üçgendir bu. Besin zincirinin korunması ve doğal akışına bırakılması çok önemlidir. Mesela yılanların yok olduğunu varsayalım. Yılanlar yok olduğunda onların avladığı zincirdeki hayvanların sayısı çoğalır. Örneğin; örümcekler azalırsa sineklerin sayısı artar. Doğadaki her şey birbiriyle etkileşim halinde olduğu için bu durum kötü sonuçlar doğurabilir. (Alıntı) Doğa neden bu kadar çeşitli, bitkiler hayvanlar binbir çeşit. İnsanın organlarının amacı nedir ? Hayatta tutmak ve nihai hedefe ulaşmak. Göz sadece görmeye kulak duymaya mi yarar. Tasavvufta maaş aklı derler, bu akıl sadece günlük yaşamla ilgilenir. İnsan sormalı kendine bu göz, kulak, ağız, mide, ayak ne işe yarar diye ? Arada sırada bakmak lazım, elimize, yüzümüze, hayret etmek lazım.tefekkür etmek lazım, organlarımızla. Velhasıl her şey nihai Amaç için bir tasarımdır.
Eflatun( Platon ) der ki ; “Düşmanına karşı zafer elde eden sultanın sıfatları şunlardır : O nefsine karşı kuvvetlidir. Devamlı Sükuta sarılır, çok konuşmaz. Söyleyeceği bir görüşü ve tedbiri kalbinde iyice düşünüp tartar . Mülk de akıllıca tasarruf yapar . Şerefli bir kimsedir . Halkı tarafından sevilen birisidir . Bütün işlerinde yumuşaklıkla hareket eder . Kendinden önce yaşamış devlet adamlarının tecrübelerinden istifade eder . Kendinden önde olan kimseyi iyi bilir . Dini sağlam , azmi kuvvetlidir. Hangi liderde bu özellikler bulunursa , düşmanı ondan çekinir; kimse onda ayıplanacak bir şey bulamaz.
Reklam
... Parasever adam diyecektir ki, bilim, şan, şeref karın doyurmaz, bunların verdiği zevk para kazanmanın verdiği zevk yanında hiç kalır. — Öyle der tabii. — Ünsever, para biriktirme zevkini kaba bulur; bilme zevkini de insana ün sağlamadıkça boş, manasız bir heves sayar. — Öyledir. — Bilgisevere, filozofa gelince, gerçeği olduğu gibi tanıma, durmadan yeni şeyler öğrenmenin keyfi yanında öteki zevkler için ne der? Bunları asıl istenecek şeyin çok uzağında görmez mi? Zoraki istekler der bunlara ve bunu kelimenin tam anlamıyla söyler; hayat insanı zorlamasa bunlardan vazgeçilebilir demek ister değil mi? — Çok doğru.
... — Yasa der ki, dünyada en güzel şey, bela karşısında elden geldiği kadar istifini bozmamak, boşuna bağırıp çağırmamaktır; çünkü başımıza gelenlerin nesi iyi nesi kötü bilemeyiz, tepinmekle bir şey kazanmayız sonrası için, insanda hiçbir şey o kadar büyütülmeye değmez, üstelik acıya kapılmak, bu kötü anlarda hemen imdadımıza gelecek bir şeye engel olur. — Ne demek istiyorsun? — Başımıza gelen üstüne düşünmeyi... Yani bela karşısında en iyi davranış akla uyan yanımızdır diyorum.
Sayfa 348Kitabı okudu
Platon (Eflatun) der ki:
❝Gözlerimiz keskinliğini kaybedince, düşüncenin gözü iyi görmeye başlar.❞
Reklam
Platon (Eflatun) der ki:
❝Düşünen bir insan için dinlemek ve söylemekten daha keyifli bir şey olabilir mi?❞
Platon der ki: 'Günün birinde filozoflar kral ya da krallar filozof olursa, insanlık o zaman mutluluğa kavuşur. Filozoflar krallara öğüt vermeyi bile küçümserlerse, o mutluluktan çok uzaktayız demektir.'
Platon der ki:
❝Bir şehirde dilenci gördün mü, orada hırsızlar, yankesiciler, dinsizler, kanlı katiller de vardır.❞
Platon der ki:
❝Kusursuz bir eğitim ve öğretimden değerli varlıklar çıkar.❞
Platon der ki:
❝Beden ne kadar iyi durumda olursa olsun, kendi iyiliğiyle, insanın içini iyi edemez. Tersine, insan, içi iyiyse, bedenini az çok iyileştirebilir.❞
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.