"İnsanın,sevdiği insanlardan geç ayrılması zehirdir!İnsanın,bıçakla keser gibi,kendisi için doğal bir iklim olan ıssızlıkta yine yapayalnız kalması daha iyi."
"Bilmem göründü mü?Kırmızı,sarı,siyah yamalarla yamanmış,binlerce ekli ve yamaları kalın sicimle dikildiği için en büyük fırtınalarda bile yırtılmayan bazı gemi yelkenleri vardır.Benim kalbim de öyle işte!Binlerce delikli,binlerce yamalı, ama korkusuz."
"Yani akıllandım,artık insanlara bakıp şöyle demekteyim:Bu iyi adamdır,şu kötü. İster Bulgar olsun,ister Rum,isterse Türk!Hepsi bir benim için.Şimdi,iyi mi,kötü mü,yalnız ona bakıyorum."