Vergi sisteminin hayata geçirilmesi kitlelerin, gelirin zenginden alınıp herkese dağıtılması gerektiğini savunan Robin Hood kaynaklı ekonomi teorilerine inanmasıyla mümkün olmuştu. Ancak devlet paraya öyle açtı ki, çok geçmeden orta sınıfa da vergi kondu, oradan da toplumun en alt kademesine dek yayıldı.
Zenginler hiçbir zaman vergi vermeyecektir. Gittikçe devletlerin vergi kanunlarını, iş sahiplerini ve yatırımcıları iş yaratmaya ve yerleşmeye teşvik etmek için kullandıklarını görmekteyiz. Teşvikler, zenginlerin vergilerini indirmektedir. Onun için devletin vergi kazancı elde edeceği tek yer, orta sınıftır.
Yoksul ve orta sınıfa, vergilerin sadece zenginleri cezalandırmak için konduğu anlatılmış, böylece vergi fikri popüler kılınmış ve çoğunluğa kabul ettirilmişti. Dolayısıyla kitleler yasaya " Evet " oyu vermiş, vergi anayasal olarak yasallaşmıştı. Asıl amaç zenginleri cezalandırmak olsa da gerçekte cezalandırılan ona oy veren insanlar, yoksul ve orta sınıf olmuştu.