Okuduktan sonra saatlerce ağladığım bir kitap oldu. Az sayfası olsa da hissettirdiği şeyler o kadar yoğun ki.. Altını çizdiğim o kadar cümle oldu ki.. Bi aşk acısı bir erkeğe ne kadar ızdırap verebilir ? Bu kitabın yeri bende hep ayrı olacak.
Kitabı Goethe 1774 yılında tam iki haftada yazmıştır. O dönemdeki gençler kitaptan o kadar etkilenmiş ki, kitaptaki karakter Werther gibi giyinip, intihar etmiştir. Werther, soylu bir ailenin güzel kızı Lotte'ye aşık olur. Lotte, nişanlısı Albert ile evlenir. Werther ise bir aile dostu olarak yer alır yanlarında. Aşk ve dostluk arasındaki sınır çizgisinde gidip gelen duygular Lotte'yi ürkütür. Sınırı geçmekten korkan Lotte, genç adama bir daha görüşmemeleri gerektiğini bildirir. Werther'in bu ayrılıklarına dayanması mümkün değildir.