İnsanlık ezbere dayalı eğitime geçtikten sonra hafızasını yitirme çağına mı girdi? Yaratıcılığa, plansız/rastgele öğrenmenin/eğitimin yerini alan günümüz eğitim sistemi zaman içinde bugünkü haline evrilirken insanın hafızasını silmeye mi başladı? İnsanlık geliştiğini/ilerlediğini düşünürken aslında kimlik mi değiştiriyor?