"Formel kuralları öylesine oynak, gereğinde o denli kolaylıkla enformele kayabilen bir ülke ki burası, hiçbirimiz salt formel kuralların işleyebileceği, işe yarayabileceği olasılığı üzerine kurmuyoruz hayatlarımızı. Kendimize en ufak bir tehdit hissettiğimiz anda ya da en ufak da olsa bir bedel ödememiz gerektiği durumlarda, hemen işimizi kolaylaştırabilecek, sorunumuzu çözecek formel dışı ilişkiler arıyoruz. Toplumun tüm kurumları ve tüm toplumsal aktörler, gereğine inandığı anda rahatlıkla yazılı hukuk dışına çıkmakta beis görmüyor, rahatlıkla hukuk dışı yollar arayabiliyor ve üstelik bu hakkın da sadece ve sadece kendinde olduğuna inanıyor, toplumun başka bir kesiminin bu talebi dillendirmesine tahammül edemiyor."