Yaşamak şakaya gelmez,
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın
bir sincap gibi meselâ,
yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
yani, bütün işin gücün yaşamak olacak.
Virüs salgını nedeniyle, sosyal hayatımızdan sağlığımız için feragat edecek olsak da evlerimizde de sosyalleşebiliriz. Kitap okuyarak, güzel filmler, konser kayıtları veya dans gösterilerini izleyerek...
Yani öyle ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
yetmişinde bile, mesela zeytin dikeceksin,
hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,