ve ben daha günlerce, ölmüş gibi görünen, giderek ısınan Viyana'da dolaşabilirim ya da burada oturabilirim, kendimde değilim, kendim burada değil, nedir bu, kendimin olmaması? Burada olmadığında, nerede oluyor bu kendim? Bu boşluk hem içimde, hem de dışımda, burada kendim, hiçbir yerde yokum, nereye istersem oturabilirim, eşyalara dokunabilirim, kaçabildiğim ve yeniden kendimsizlikte yaşayabildiğim için sevinebilirim.
Kendim gibi, olmayan ülkeme döndüm, sığınabileceğim o engin ülkeme.
Ingeborg Bachmann
Malina