Şiir, şair deyince Atatürk'ün ilk aklına gelen elbette Tevfik Fikret'ti.
"Onu biz okul sıralarında okurduk. Ondaki heybet, ondaki vakur, ahenk hiçbir şairimizde yok." dedi.
"Elime üç beş kuruş para geçince bunun mutlaka yarısını kitaba verirdim. Eğer aksini yapsaydım ben Atatürk olamazdım, Türkiye'yi bu hâle getiremezdim."