Sandviç usulü konuşmak işe yarar. Sevdiğimizin artılarını ön plana çıkararak önce güzel bir özelliğini söyleyin. Araya sorunu yerleştirip yine güzel bir cümleyle lafı bitirin. Böyle bir durumda sizi dinleme motivasyonu artar.
O zaman hangi durumlarda susamlı?
-Öfkeniz mantığınız önüne geçmişse biraz sakinleştikten sonra konuşmak daha doğru olabilir.
-Erkek öfke patlaması yaşıyorsa kadın susmalı.
-Kadın öfkeliyse erkek susmalı.
-Karşı taraf tehtit ettiğinde tehtitle cevap verilmemeli. Yapıcı bir şekilde konuşamıyorsa susmalı.
-Konuşma bir güç gösterisine dönüşüyorsa ve yıkıcı bir hal alıyorsa susmak ve başka zaman konuşmak daha uygun olabilir.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu sorunun cevabını bilirsek ne zaman susmamız gerektiğini de biliriz.
Genel olarak susmamalıyız. Doğru zamanda ve karşı tarafı suçlamadan konuşmalıyız. Konuşurken de iletişim engelleri oluşturacak beden dilinden ve cümlelerden kaçınmalıyız."
Sen dili yerine ben dili kullanmalıyız.
"Sen beni çok üzdün" yerine "Ben bu durumu yaşadığım için çok üzüldüm." demek karşı tarafı daha iyi hissettirir.
Savunmaya geçmesi yerine çözüme yönelmesi için harekete geçirebilir.
Susmak küsmek şeklinde olacaksa onun yerine mümkünse sakin olmaya çalışarak konuşulmalıdır. Çünkü susmakta bazen pasif agresif bir baskı yöntemdir. Bazen uzaklaşmak kısa bir moladan sonra kin tutmadan konuşmak işe yarayabilir.
Duygularınızı ve düşüncelerinizi yok saymaya başladığınızda kendi varlığınızı yok saymaya başlarsınız. Gidecek gücünüz yoktur. Bu durumda katlanmaya çalışırsınız.