Serhat Çetin

Halkları Hangi Kuvvet Hareket Ettirir?
10/10
·1808 syf.··
2022 24. kitabı
Yine uzun bir ara ve yine ben...Bölümlerimizi tanıtalım; 1.Bölüm:Yazar ve Yazarın Diline Aşinalığım 2.Bölüm:Peki,Beni Ne Harekete Geçirdi? 3.Bölüm:Kitap Hakkında Spoiler İçermeyen Yorumlarım 4.Bölüm:Kapanış 1.BÖLÜM Klasik Tolstoy mu Dostoyevski mi?Karşılaştırmasını sık sık duymuşsunuzdur.Ben bu konunun hep dışında kaldım.Bunun sebeplerinden biri yazarları kendi aralarında karşılaştırma yapmayı istemememdir.İkisi de okunur ve ikisinin de yoğun bir kitlesi vardır.Yani bu kadar göreceli olan bir konunun tartışmasının sonu yoktur ama tabii bu söylediğim boş laf .Tartışma yapılır,yapılmalıdır,yapmak güzeldir!Temel sebebi iki yazar hakkında da yeterli bilgiye,okumuşluğa,sevgiye sahip olmamamdır.Yoksa Gogol mu ... mu diye sorsanız cevap belli :) Tolstoy'a dönecek olursak yaklaşık 7 yıl önce "İnsan Ne İle Yaşar"ını okumuştum,o zamanlar "Kitap nedir ,nasıl okunur?" nedir bilmeyen ben yemek yerken bile kitabı bırakamadığımı hatırlıyorum.Bu kadardı yazarla tanışıklığım.Anlayacağınız gerçekten uzaktım kendisine. 2.BÖLÜM Beni gündeme ve savaşlara(ki bakacak olursak aynı şeye tekabül ediyor)olan ilgim,merakım harekete geçirdi...Dersem gece rahat uyuyamam.Olabildiğince gündemden uzak durmaya çalışan,gündem tartışıldığında "Gerçekten bunun anlamı var mı?"diye bakan konuşmanın insanları harekete geçiremeyeceğini düşünen fakat "Evet,tartışın,dökün içinizdekini fakat bu tartışmanın sonu olmayacak en azından içinizi döktüğünüz süreç size veya karşınızdakine iyi gelecektir."diye de düşünen biriyimdir.Beni harekete geçiren yine gece rahat uyuma isteğidir.Çok kısaca,arkadaşlarım hediye etti.E elimde kitap varken yeni kitap almak olmaz diye başladım.Yoksa hayır yani. 3.BÖLÜM Kitabın başında yazarımızın düşünceleri karşılıyor bizi.Kesinlikle anlattıklarından bir şey anlayamayacağım
Savaş ve Barış (2 Cilt Takım)Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202425,9bin okunma
Sefacan Döner isimli okura yanıt verildi
Serhat Çetin
Sana bu konuda katılıyorum,çok ince ve güzel bir eleştiri başarıların devamını diliyorum