Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
1. BÖLÜM SAİD NURSÎ, NUR RİSALELERİ VE İLİM 1.1. SAİD NURSÎ’NİN TAHSİL HAYATI Risale-i Nur müellifinin tahsil hayatı üç aydan başka mevcut olmadığı halde (...)10 Evet o zât (Said Nursî) daha hal-i sabavette iken ve hiç tahsil yapmadan zevahiri kurtarmak üzere üç aylık bir tahsil müddeti içinde ulûm-u evvelîn ve âhîrine ve ledünniyat ve
108 syf.
·
Puan vermedi
1976'da yayınlanan eser bir yıl sonra Türk Dil Kurumu Şiir Ödülü almıştır. Ömer Edip Cansever topluma çok dokunan bir şair değildir belki ancak sol görüşlere sahip ve dönem içinde iyi eğitim almış, İkinci Yeniler akımına hizmet etmiş çok sevdiğim bir şairdir. Ben Ruhi Bey Nasılım bir ırmak şiirdir ve başından sonuna roman havası taşıyan şiir kitabı, Ruhi Bey'i insanların gözünden, dışarıdan ve bazen kendi açısından inceleyen, okuyanı sarhoş edecek şekilde alıp götüren eşsiz bir eserdir. "Saniyeler sümbüller gibiydi dokunsam iki parmağımın arasında akıyordu Kısacık bir gündü."
Ben Ruhi Bey Nasılım
Ben Ruhi Bey NasılımEdip Cansever · Yapı Kredi Yayınları · 20192,320 okunma
Reklam
ASR-I SAADET İslam Tarihi, Peygamber Efendimizden (s.a.v.) itibaren; Asr-1 Saâdet devri, Hulefa-i Raşidin, Emeviler, Abbasiler, Selçuklular, Osmanlılar gibi farklı dönemlere ayrılmıştır. Bu devirlerin başında yer alan Peygamber Efendimizin (s.a.v.) devrine âlimler, huzur ve mutluluk manasına gelen "Asr-ı Saâdet" ismini vermişlerdir. Asr-1 Saâdette, Ashab-ı Kiram efendilerimiz onun rehberliğinde, dinimizin bütün emirlerini anlamaya çalışmış, yaşamış ve yaşatmışlardı. Peygamber Efendimizin (s.a.v.) eğitim ve terbiyesinden geçmiş olan Sahabi efendilerimiz, İslam'a gönülden bağlanmışlardı. İhlasla Allâhü Teâlâ'ya ibadet etmişler, Peygamber Efendimize de (s.a.v.) gönülden bağlanmışlardı. Zikirlerini, fikirlerini, ruhlarını, düşüncelerini ve yaşayışlarını Peygamber Efendimizin (s.a.v.) istediği gibi şekillendirmişlerdi. Kur'an-ı Kerim ve sünnet-i seniyye, onların hayatlarına yön veren rehberleri idi. İnandıkları İslam davasını her şeyin üstünde tutuyorlardı. Dinleri uğruna mallarını, hatta canlarını feda etmede zerre kadar tereddüt etmiyorlardı. Bu inanç ve yaşayışa sahip olan zatlardan oluşan İslam toplumunda, kalbi birlik ruhi ahenk, dayanışma, yardımlaşma ve kaynaşma hakimdi. Ekonomik olarak hayat şartları pek yüksek değildi ama zaten onlar lüks ve israfı sevmezlerdi. Farklı ilimlere dair sistemli eserler yazılmamıştı ama asıl bilgiye yani vahye sahip çıkmış, ilmin önem ve değerini gayet iyi anlamışlardı. Adliye sarayları, mahkeme salonları yoktu ama "Hırsızlık yapan, kızım Fâtıma da olsa gereken cezayı verirdim." buyurarak adaletten asla taviz vermeyen bir peygamberleri vardı.
221 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Zannediyorum kitaplığımın en yaşlı ve en kıymetli kitaplarından biri. Sevdiğim kitapları birkaç defa okumak gibi âdetlerim vardır. Bu kitabı da ilk önce bir hoca talimi eşliğinde okumuş; daha sonrasında sindire sindire, "bu kitab'ın üzerinden bir Hatice Kübra geçmiş" dedirtecek düzeyde şahsileştirmiş olabilirim :) Nebi aleyhisselam'ın ashabına şahsiyet eğitiminde uyguladığı 3 mühim basamak (1-sağlam bir Akide 2-aklî eğitim 3-ruhî egitim) onları; Yeryüzünü aydınlatan yıldız, Allah'ın onlardan razı olacağı ve yaşarken ebediyet ile müjdelenen âlî şahsiyet yaptı (bi-iznillah) Gayesi sağlam şahsiyet yetiştirmek olan günümüz eğitmenleri ve ebeveynlerin bu kitaptan alacağı çok şey var diye düşünmekteyim.
Nebevi Eğitim Modeli Darü'l Erkam
Nebevi Eğitim Modeli Darü'l ErkamMuhammed Emin Yıldırım · Siyer Yayınları · 20201,746 okunma
Ruhi İtiyatlar ve İrade Kuvveti
Terbiyenin bir rolü düşmüşü kurtarmak ise, diğer bir rolü de henüz düşmemişi korumaktır.
Sayfa 49 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Ruhi İtiyatlar ve İrade Kuvveti
Genç okuyucum! Alışkanlıklara doğru atacağın ilk adıma bilhassa çok dikkat et. İyice düşün ve iradene sahip ol; kötülük yolunun çamuruna basmamaya çalış.
Sayfa 48 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ruhi İtiyatlar ve İrade Kuvveti
Bir kötülüğü bidayette önlemek, vukuundan sonra eserini yok etmekten evladır.
Sayfa 48 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Karakter kelimesinin manaları
Herkesin ruhi hususiyetleri muayyen bir ruhi benlik ve manevi fizyonomi vücuda getirir ki, karakter kelimesi, umumi manada, bu benliği ve fizyonomiyi ifade eder.
Sayfa 36 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Mizaç ve Karakter
Her insan, kendine mahsus manevi yapısı ve ruhi hususiyetleri ile bir başka âlem ve bir psikolojik benlik yahut "şahsiyet" teşkil eder. Ve ferdin bu manevi yapısı ile ruhi hususiyetleri onda muayyen bir duyuş ve hareket ediş tarzı yaratır ki buna da "karakter, huy, tıynet, seciye" denir.
Sayfa 36 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Ahlaki irade
İradeli olmak demek, fiil ve hareketlerin iyisini seçip icra etme şeklinde beliren ruhi kuvvete sahip olmak; hareketlerimizde kötü örneklerin, kötü telkin ve itiyatların esiri kalmayarak kendi fiillerimizin bizzat yaratıcısı, sevk ve idare edicisi olmak demektir.
Sayfa 33 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Muvaffak olmanın şartları
İrade; yalnız insanı hayvandan değil, hem de insanları birbirinden ayıran ve aralarında üstünlük ve aşağılık farkları yaratan yegâne ruhi kuvvettir.
Sayfa 24 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Muvaffak Olma Yolunun Tehlikeleri ve Düşmanları
Eğer tembel isen ve tembelliğin uzvi bir hastalıktan ileri gelmiyor da ruhi bir gevşeklik, uyuşukluk, üşengeçlik, hoppalık ve havailik şeklinde ise, iradeni kullanmak suretiyle muvaffakiyetin bu düşmanını yenebilirsin.
Sayfa 19 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
YouTube-i Tasavvuf
Cenabı Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselam hem hadisi şeriflerle hem ayetlerle "Cemaat olun, mescide gelin, mescide her adım attığınızda şu kadar sevap var, bu kadar günahınız silinir." buyurdular. Ümmeti, temiz olan yerde temizlenmeye ve gönüllerinde hakiki hikmetin feyz ile kuşanmasına davet ettiler. Bütün bu hakikatleri, hakikati anlamak için beyan ettiler. Bizler evlerimizde oturup televizyondan, videodan da sohbetleri seyredebilirdik. Ancak burada önemli olan iki havas bulunmaktadır. İlim sesle bizzat kulaktan öğrenilebilir. Videodan verilen eğitim, hakikatini bulamaz. Ruha işlemez. Yüzde yirmisi akla ya girer ya girmez, yüzde sekseni uçar gider. Gençlikte bu hastalık meydana gelmiştir. "Videodan seyrederiz biz onu sonra.", "Bir kaydedin sonradan seyrederiz." deyip bu cemaat ruhunu kaybettirmek istiyorlar bize.
Sayfa 93
Maddî bakımdan hali düzelince insan neden daha az memnun olur? Maddî standart yükselince, psikolojik standart neden düşer? İntihar olayları ve ruhî bunalım vakaları neden millî gelirin artışı ve eğitim derecesiyle doğrudan doğruya bir münasebet arzediyor?
Sayfa 53 - YarınKitabı okudu
705 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.