"Bütün aşklar insan yiyici bir açlık çekerler. Bütün aşıklar kendilerini sevdikleri varlıktan ayıran sıkıcı ve sinirlendirici başkalığı boğmak, kökünü kazımak ve ayıklamak isterler; aşığın en dehşet verici kaygısı ayrılıktır..."(Bauman)
"Zihni görmediği bir varlığın tutkusuyla meşgul olan kişi, düşünceleri ile baş başa kaldığında, kafasında hayalinden doğan bir biçimi ve gönlünde beliren bir nesneyi canlandıracaktır. Düşüncelerinden başka bir şey tasarlayamaz. Şayet bir gün gerçekten sevdiği nesneyi görecek olursa, o zaman iki durum ortaya çıkabilir: ya aşkı iyice artar, ya da büsbütün yok olur."(İbn Hazm)