"Gençliğin yüce gönüllülüğünün çok hoş bir şey olduğunu ama beş para etmediğini kısaca anlattım ona. Niçin mi beş para etmezdi? Çünkü çaba harcamadan elde ediyor onu gençlik. Bütün bu, deyim yerindeyse yaşamın bu ilk izlenimleri, yaşayarak kazanılmıyor. Bir de çalışırken görelim bakalım sizleri! Ucuza elde edilmiş yüce gönüllülük her zaman kolay bir şeydir.
Canını vermek yüce gönüllülüğü bile... Bu bile kolaydır. Çünkü gençliğin kanı kaynar sadece. Gücü de aşırı derecede fazladır. Güzel bir şeyler yapma tutkusu vardır. Hayır. Zor bir yüce gönüllülük yapmayı deneyin; durgun, yankı uyandırmayacak, parlak olmayan, iftiralarla karşılanacak, büyük özveri gerektiren ama size hiçbir gün kazandırmayacak, dünyada herkesten daha dürüst olduğunuz için aşağılık bir insan bellenmenize neden olacak bi yüce gönüllülük yapmayı deneyin bakalım! Hayır efendim, hayır. Bunu asla yapamazsınız!"