"Biz olmaktan gurur duymadığımız zaman yaşamaya nasıl devam edebilecektik? Kendi kendime, kusurlarımız var, hatta çoğu tahammül edilemez... cani ve barbar varlıklarız, diyordum. Ama bu biziz!"
".. geçmişiyle boğuşmaktan usanan insanlık eğer bir gün geleceğiyle karşılaşsa, onu tanıyabilecek mi? Kendini onda bulup onun güçlü ve sıcak bedenine avuçlarını dayayabilecek mi?"
"Hatta gerçek, bilhassa kanlı canlı bir insan olmayı bile tartıyor ve bundan utanıyoruz, bunu bir utanç addediyoruz ve bir tür eşi benzeri görülmemiş evrensel insanlar olmaya çalışıyoruz."