Sürekli kendinizi suçluyorsanız, sürekli siz özür dilemek zorunda kalıyorsanız, sadece kendinizin eksik ve yetersiz olduğunuzu düşünüyorsanız bulunduğunuz koşulları yeniden gözden geçirmenizde, çok güvendiğiniz yakın çevrenizden yardım istemenizde, belki profesyonel bir destek alarak rehberlik talep etmenizde fayda olacaktır. Hayatın içinde yaşanan bütün sorunların ve mutsuzlukların tek sebebi siz olamazsınız çünkü.
“Onlar çok güzel olabilir ama şendeki şefkat
kimde var?” bir iltifat değildir. Usta bir manipülatörün duygusal yoldan karşısındaki insana zarar vermesidir.